نحوه برگزاری عزاداری‌های محرم منوط به تصمیم ستاد استانی کروناست


نحوه برگزاری عزاداری‌های محرم منوط به تصمیم ستاد استانی کروناست

ممسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران، گفت: نحوه برگزاری عزاداری‌های محرم در استان یزد منوط به تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است.

«سیدحسن حسینی» اظهار کرد: با توجه به متفاوت بودن عزاداری‌های یزد با دیگر شهرهای کشور و با درخواست ستاد کرونای استان و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، پیشنهاداتی برای برگزاری این مراسم ارائه شده است.

وی با بیان این که برگزاری مراسم در شرایط قرمز بودن وضعیت استان و در وضعیت هشدار بودن آن متفاوت است، افزود: در هر دو وضعیت برنامه‌هایی برای برگزاری مجالس روضه، سینه زنی، پخت نذورات، نخل برداری ارائه شده است.

حسینی عنوان کرد: از جمله این موارد می‌توان به فاصله گذاری مناسب، محدود کردن ساعات و حضور افراد، استفاده از فضای باز و ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما، توزیع نشدن غذای نذری در مجالس و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، ادامه داد: در صورت وضعیت قرمز استان نیز پیشنهاد شده تا عزاداری‌ها فقط با استفاده از فضای مجازی و صداوسیما برگزار شود.

وی عنوان کرد: این پیشنهادها به ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ارسال شده که براساس تصمیم‌گیری این ستاد عمل خواهد شد و در شرایط کنونی، تابع دستورالعمل ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

حسینی با اشاره به اطلاعیه‌هایی که از سوی برخی هیئات مذهبی یزد منتشر شده است، افزود: این اطلاعیه ها به معنای تعطیلی عزاداری‌ها نیست بلکه به معنای اعمال محدودیت است و به هر حال با توجه به شرایط موجود، عزاداری‌ها همانند سال‌های قبل انجام نمی‌شود و شکل عزاداری‌ها متفاوت خواهد بود.

مسئول دبیرخانه حسینیه ایران ادامه داد: اولویت هیئات عزاداری و بانیان روضه، حفظ سلامت شهروندان است و در این راستا هیئات و بانیان روضه و موکب‌های اربعین از شروع بحران کرونا به میدان آمدند و بیش از هشت ملیارد تومان در قالب‌های مختلف اعم از تجهیز مراکز درمانی و تهیه بسته‌های معیشتی کمک کردند.

وی اظهار کرد: در محرم امسال هم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق نظر ستاد کرونا هم عزاداری انجام می شود و هم کمک‌های مومنانه در قالب‌های مختلف از جمله آزادی زندانیان غیرعمد و کمک‌های معیشتی در محلات مختلف انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، حسینی عنوان کرد: هیئات عزاداری همواره در بحران‌های مختلف همچون هشت سال دفاع مقدس، سیل، زلزله، ساخت مراکز علمی و درمانی بدون هیچ چشم‌داشتی پشتوانه انقلاب و نظام بوده و خواهند بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی