خطر سکته در چه زمانی بیشتر است؟


خطر سکته در چه زمانی بیشتر است؟

ضربان قلب و فشار خون هنگام صبح در پایین‌ترین حد خود است، بنابراین بیشترین تعداد سکته در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد.

خطر سکته در چه زمانی بیشتر است؟به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشترین تعداد سکته مربوط به اول صبح است. وقتی فردی شام پرچربی بخورد، حدود ۸ ساعت بعد (یعنی صبح خیلی زود که هوا هنوز تاریک است) شیرابه غذا از معده، وارد روده‌ها می‌شود و چربی زیادی جذب خون می‌شود به این ترتیب ویسکوزیته (چسبندگی) و غلظت خون بالا می‌رود.

زمانی که فرد خواب است به طور طبیعی ضربان قلب و میزان فشار خون کاهش می‌یابد و چون بدن در زمان خوابیدن در یک راستا و به صورت افقی قرار می‌گیرد برخی از اعضای بدن مخصوصا پا‌ها سرد می‌شود و باتوجه به اینکه چربی و غلظت خون هم افزایش پیدا کرده است در نتیجه مقداری قابل توجهی از خون درپا‌ها لخته می‌شود.

بعد از اینکه فرد از خواب بیدار شد، بدن به حالت اولیه برمی‌گردد لخته خون ایجاد شده در پا وارد جریان خون می‌شود و به سمت دیگر اعضای بدن حرکت می‌کند.

لخته خون ایجاد شده یا وارد کبد شده که در این حالت، چون کبد به بازسازی خود می‌پردازد، دچار مشکل نمی‌شود. بنابراین یا به سمت کلیه می‌رود که نارسایی و مشکلات کلیوی را به همراه دارد و یا به سمت قلب و مغز که موجب بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

۴ گام برای پیشگیری از احتمال ابتلا به سکته

۱) افراد بالای ۴۰ سال، شام غذا‌های چرب به خصوص در وعده شام نخورند.

۲ ) بعد میل کردن غذا‌های چرب حتما یک لیوان آب به همراه سرکه یا شاب لیموی طبیعی بخورند.

۳ ) قبل از خواب چند لیوان آب بخورند تا جلوی غلظت خون گرفته شود.

۴ ) در فصل سرما موقع خواب حتما جوراب بپوشند.

خطر سکته در چه زمانی بیشتر است؟

راه‌های درمان سکته

درمان سکته بسیار سخت است و اغلب منجر به مرگ و در حالت خوش بینانه باعث فلج شدن فرد می‌شود که در این صورت سلامتی فرد بیمار دیگر قابل برگشت نیست، زیرا ضایعه‌های مغزی و اعصابی قابل ترمیم و درمان نیست.

اما یکی از راه‌های درمان، زالو درمانی است. اگر فردی که سکته کرده است در ساعات اولیه بروز این بیماری در پشت گوش‌ها و شقیقه اش زالو انداخته شود، می‌تواند سلامت خود را به دست بیاورد.

چه افرادی در معرض خطر سکته قرار دارند؟

- افرادی که چربی خون، فشارخون ویا یا غلظت خون بالایی دارد.

- کسانی که در مصرف نمک زیاده رویی می‌کنند.

- افرادی که سابقه سکته در بین افراد خانواده دارند.

بیشتر بخوانید

اولین نشانه‌های سکته قلبی/ توصیه‌های کلیدی که جانتان را نجات می‌دهد ۸ بلایی که نمک بر سر بدنتان می‌آورد کاهش فشار خون با ۸ نسخه بی‌نظیر خانگی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها