روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در اروپا و آسیا پاسخ سریع خواهد داد


روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در اروپا و آسیا پاسخ سریع خواهد داد

مسکو به استقرار موشکهای اتمی و غیر اتمی آمریکا در هر منطقه ای بلافاصله واکنش نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در ارتباط با سالگرد خروج یکطرفه آمریکا از پیمان کاهش موشک های با برد متوسط و کوتاه این بیانیه را صادر کرد.

وزارت خارجه اعلام کرد که اقدامات آمریکا به این امر منجر شده است که هیچ محدودیتی بر اساس پیمان کاهش موشک های با برد متوسط و کوتاه پایه زمینی وجود ندارد و تهدیدات برای امنیت کلی و ثبات به شدت تقویت شده است.»

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: « پس از فسخ پیمان در واشنگتن بلافاصله دوره ای را برای اتمام سریع ساخت سیستم های موشکی تنظیم کرد که پیشتر بر اساس این پیمان ممنوع بودند. آزمایشات میدانی انجام شد که صحت چندین سال ادعاهای روسیه مبنی بر پیروی واشنگتن از این پیمان تایید گردید. طرف آمریکایی به طور علنی قصد خود را برای اعزام تسلیحات موشکی نوید بخش در آینده ای نزدیک اعلام کرد و بعید نیست که در اروپا ظاهر شوند.»

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «بدیهی است که استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه آمریکایی در مناطق مختلف جهان به طور جدی امنیت منطقه ای و جهانی را با خطر مواجه کند و روسیه نمی تواند ظهور خطر موشکی دیگر را برای محدوده ی خود در نظر نگیرد، محدوده ای که برای ما جنبه ی استراتژیکی دارد. این موضوع با واکنش سریع مواجه خواهد شد. در ضمن به نوع تجهیز موشک های آمریکایی یعنی موشکی و غیر موشکی بستگی ندارد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور