50 میلی متر باران در چهل و چهارمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان


50 میلی متر باران در چهل و چهارمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه مونسون هند در شبانه روز گذشته با بارش 50.5 میلی متر باران در ایستگاه بارانسنجی «مچان» سرباز ادامه یافت.

محسن حیدری اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت موج دوم بارش های مونسون از بعدازظهر شنبه در نیمه جنوبی استان آغاز شد و در شبانه روز گذشته نیز بارندگی ها ادامه یافت.

وی افزود: بیشترین بارش های شبانه روز گذشته به ترتیب از ایستگاه های «مچان» سرباز با ۵۰.۵، «کجدر» سرباز ۲۳، «رئیس آباد» سرباز ۱۰، «پیپ» نیکشهر ۹، «چانف» نیکشهر و «ساربوک» قصرقند ۷ میلی متر بارش گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که بر اساس شاخص های همرفت پیش بینی شده بود، بارش های این سامانه همراه با وقوع صاعقه و تندبادهای شدید موقتی بود به طوریکه در این مدت بیشینه سرعت باد در یکی از تندبادها بیشینه سرعت وزش باد به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و خساراتی را در پی داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود این بارش ها امروز نیز در نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد بنابراین با توجه به ویژگی های سامانه های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

وی در ادامه به شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ از امروز در شمال استان خبرداد و افزود: پیش بینی می شود از اواخر امروز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غربی و نوار شرقی استان نیز روی می دهد، خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده ای احتیاط شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا