تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه پنل‌های خورشیدی را با مشکل مواجه کرده است


تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه پنل‌های خورشیدی را با مشکل مواجه کرده است

شیراز-ایرنا- عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس گفت: تحریم‌ها و به تبع آن محدودیت‌هایی که در زمینه ورود تجهیزات ایجاد شده، هزینه ورود پنل‌های خورشیدی به کشور را افزایش داده که همین مساله سرمایه‌گذاری در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

نادر طیبی، دوشنبه در نشست کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی که به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار برای این طرح‌ها و پروژه‌ها افزود: ما در این کمیسیون به دنبال شناسایی سرمایه‌گذاران برای ارائه این پروژه‌ها هستیم و علاوه بر اتاق بازرگانی فارس، در منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز حمایت‌هایی برای تولید برق خورشیدی، تولید پنل‌ها و زیرساخت‌های آن در نظر گرفته شده است.
وی، ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران حوزه پنل‌های خورشیدی و زیرساخت‌های برای مراجعه به کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس، اظهار داشت: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استانداری فارس طرح‌هایی تهیه شده و این بحث مورد توجه قرار گرفته اما موضوع جذب سرمایه‌گذار برای عملیاتی شدن این طرح‌ها مورد غفلت واقع شده است.
طیبی بیان کرد: همچنین با همکاری اعضای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، شناسایی ظرفیت‌های فارس در حوزه انرژی را به تفکیک شهرستان در دستور کار داریم.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی فارس گفت: در پی مذاکره‌های انجام شده، قرار است در شهریورماه ۹۹ نشستی با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تیم اقتصادی دولت در فارس برگزار شود که در این زمینه در حال احصاء مشکلات حوزه صنعت و فعالان اقتصادی استان و جمع‌بندی آنها هستیم.
طیبی ادامه داد: انتظار داریم فعالان اقتصادی در حوزه انرژی استان مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف از جمله مالیات، تامین اجتماعی، تسهیلات تبصره ۱۸ و مسائل بانکی را تا شانزدهم امردادماه جاری به کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...