خوزستان از لحاظ کرونا به حالت سفید بازگشت


خوزستان از لحاظ کرونا به حالت سفید بازگشت

اهواز - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پیامی اعلام کرد: خرسندم که به شما هم استانی ها اعلام کنم استان خوزستان بعد از خروج از وضعیت قرمز کرونا در هفته گذشته، امروز (13 مرداد) به وضعیت سفید بازگشت.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان در پیامی خطاب به مردم استان در پی خروج خوزستان از وضعیت هشدار بیماری کرونا بیان کرد: همانگونه که پیش از این و مکرر توسط خادمان شما در مجموعه بهداشت و درمان اعلام شد وضعیت کرونا در استان تابع رفتار جمعی است و اگر اکنون وضعیت استان رو به بهبودی می‌رود ناشی از همیاری شما مردم عزیز با مدافعان خستگی ناپذیر سلامت در رعایت آداب بهداشتی است.

وی افزود: حال که بعد از چند ماه قامت افراشته‌ خوزستان از گزند کرونا در مصونیت نسبی قرار گرفته یادی می‌کنیم از عزیزانی که دیگر بین ما نیستند و زانوی تعظیم خم می‌کنیم در برابر مدافعان سلامت که برای تکرار روزهای امن گذشته، ایستادند و جانشان را برای نجات مردمشان در معرض خطر قرار دادند.

ابول نژادیان ادامه داد: روزهای سختی که سپری شد کم از روزهای گلوله باران خوزستان نداشت، روزهایی که مادرانی صبور با دعای خود فرزندانی ایثارگر را با لباس سفید خدمت راهی مراکز درمانی می‌کردند تا با دشمنی بجنگند که برای ‌ما ناشناخته بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گغت: همه‌ ما نیک می‌دانیم چه روزهایی گذشت تا اکنون بیمارستان‌های خوزستان در حال خالی شدن از کرونا باشنند و چه نفس ها در سینه ها تنگ شد تا اکنون با خیال راحت تری نفس بکشیم.

وی تاکید کرد: یادمان نرود وضعیت فعلی می‌تواند شکننده باشد و اندکی بی توجهی می‌تواند ما را دوباره به شرایط گذشته بازگرداند پس هنوز هم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانمان مسوولیت بپذیریم و کوشا باشیم.

خوزستان در حدود ۲ ماه اخیر در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۱۱ مرداددر ستاد مدیریت کرونای خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان در هفته جاری مثل سه هفته گذشته همچنان روند کاهشی را در زمینه بیماران مبتلا به کرونا داشته‌ایم، تعداد مبتلایان بستری امروز در خوزستان ۴۴ نفر شدند که نشانه خوبی است و به سمت کاهشی می‌رود.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان