شیائومی هفته آینده و به‌مناسبت 10 سالگی خود، چند گوشی جدید رونمایی می‌کند


شیائومی هفته آینده و به‌مناسبت 10 سالگی خود، چند گوشی جدید رونمایی می‌کند

شیائومی 21 مرداد و به‌مناسبت 10 سالگی خود، مراسم ویژه‌ای برگزار و طبق شایعه‌های جدید، در آن چند گوشی جدید معرفی خواهد کرد.

تاریخ بنیان‌گذاری شیائومی به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد و هفته‌ی آینده، قرار است رویداد ویژه‌ای به‌مناسبت ۱۰ سالگی برندش برگزار کند. شیائومی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است لی جون، مدیرعاملش، قرار است ۱۱ اوت ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) کنفرانسی مجازی برگزار کند تا جزئیات مختلفی درباره‌ی ۱۰ سال فعالیت شرکت ارائه دهد. جشن تولد ۱۰ سالگی شیائومی از اهمیتی ویژه برای این شرکت برخودار است و اگر دنیاگیری ویروس کرونا اتفاق نمی‌افتاد، قطعا حضوری برگزار می‌شد. براساس اعلام رسمی، کنفرانس مجازی شیائومی ساعت ۱۶:۰۰ به‌وقت تهران برگزار خواهد شد.

براساس تیزری که شیائومی برای رویداد پیش‌ رو منتشر کرده، لی جون قصد دارد در نطق اصلی مراسم توضیحاتی درباره‌ی گذشته و حال و برنامه‌های آینده‌ی شیائومی ارائه دهد تا بیش‌ازپیش با این برند محبوب آشنا شویم. شایعه‌‌ای جدید منتشر شده است که ادعا می‌کند این مراسم قرار نیست صرفا به این توضیحات محدود باشد و ظاهرا چینی‌ها می‌خواهند گوشی هوشمند هم معرفی کنند.

یکی از افشاگران مطمئن صنعت موبایل با نام Digital Chat Station در توییتر می‌گوید شیائومی قصد دارد در رویداد ۲۱ مرداد امسال، چندین گوشی جدید و محصولات جدید دیگر رونمایی کند. Digital Chat Station مدعی است یکی از گوشی‌های جدید شیائومی به خانواده‌ی می ۱۰ تعلق دارد. تاکنون، اطلاعات زیادی درباره‌ی گوشی‌های جدید شیائومی نشنیده‌ایم؛ اما در چند وقت اخیر، برخی منابع جزئیاتی فاش کرده‌اند که گفته می‌شود به دستگاه‌های جدید شیائومی مرتبط هستند.

از مدت‌ها پیش، نام ردمی K30 اولترا در رسانه‌ها شنیده می‌شود. این گوشی هوشمند که به‌تازگی در وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات چین (TENAA) دیده شده، از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 و دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌برد. به‌لطف فهرست‌شدن ردمی K30 اولترا در سایت TENAA می‌دانیم که این گوشی قرار است به صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و باتری ۴،۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز باشد. استفاده از این باتری باعث شده وزن گوشی به ۲۱۳ گرم برسد.

همچنین، برخی افشاگران از حضور تراشه‌ی 5G دایمنسیتی ۱۰۰۰ مدیاتک در ردمی K30 اولترا سخن به‌میان می‌آورند. ردمی احتمالا K30 اولترا ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت. به‌علاوه، شنیده‌ایم شیائومی در پی معرفی دو گوشی دیگر با کدنام‌های Gauguin و Gauguin Pro است که به‌ترتیب از دوربین اصلی ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

برخی افشاگران به‌نقل از منابع آگاه گفته‌اند شیائومی در آینده‌ای نه‌چندان دور نخستین گوشی هوشمند مجهز به فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات را معرفی می‌کند. این گوشی از یکی از دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G بهره خواهد برد. با درنظرگرفتن اینکه شرکت‌های اوپو و ویوو و ریل‌می فناوری‌های شارژ سریع جدید خود را رونمایی کرده‌اند، احتمال می‌دهیم شیائومی نیز در اقدامی سریع فناوری جدید خود را معرفی کند. گفته می‌شود گوشی مجهز به فناوری ۱۲۰ وات شیائومی در دسته‌ی پرچم‌داران قرار می‌گیرد و از کدنام Cas استفاده می‌کند. گوشی Cas شماره‌مدل M2007J1SC و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد.

همان‌طورکه اشاره کردیم، Digital Chat Station می‌گوید شیائومی در پی معرفی گوشی جدیدی از خانواده‌ی می ۱۰ است. برخی شایعه‌ها اسم گوشی را شیائومی می ۱۰ پرو پلاس عنوان می‌کنند؛ اما مدرک محکمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. از محصولات جدید دیگری که شیائومی در پی معرفی آن‌ها است، اطلاعات خاصی نداریم؛ باوجوداین، از مدتی پیش شایعه‌هایی درباره‌ی معرفی ساعت هوشمند ردمی شنیده‌ایم. مراسم ویژه‌ی شیائومی ساعت ۱۶ روز ۲۱ مرداد به‌وقت تهران برگزار می‌شود و زومیت آن را کاملا پوشش خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403