سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها از بازداشتگاه اوین بازدید کرد


سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها از بازداشتگاه اوین بازدید کرد

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور در بازدید از بازداشتگاه اوین بر توسعه و تعمیق کار فرهنگی پیرامون اصلاح و تربیت زندانیان تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران، در این بازدید که مدیرکل زندانهای استان تهران و مدیر بازداشتگاه اوین نیز حضور داشتند، سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان های کشور، بسترسازی مناسب اصلاحی و فرهنگی درنظام زندانبانی را یک اولویت مهم دانست و گفت: کار در زندان کار سخت و طاقت فرساست، لیکن با وجود همه سختی ها با توکل بر خدا، ان شاء الله بتوانیم پرستاران خوبی باشیم و در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آموزشگاه نیکی بودن زندان سهمی داشته باشیم.

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در زمینه ایجاد زمینه های مناسب تربیتی گفت: هدف اساسی در نظام زندانبانی اسلامی، ایجاد بستر مناسب اصلاحی و تربیتی و فراهم کرون زمینه بازگشت مفید و موثر مددجویان به جامعه است.

سید عباس جوهری در ادامه بر توسعه و تعمیق کار فرهنگی پیرامون اصلاح و تربیت زندانیان تأکید کرده، اظهار داشت: از آنجا که مجازات زندان به عنوان یک محدودیت اجتماعی تلقی می شود لذا اهمیت اجرای فرآیند فرهنگی و اصلاح و تربیت در آن بیش از هر موضوع دیگری احساس می گردد.
وی هدف از اجرای برنامه های بازپروری و فرهنگی در زندان‌های کشور را بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه و مهمتر از آن عدم بازگشت به چرخه جرم عنوان کرد و آن را از افتخارات زندانبانی اسلامی به شمار آورد.

ایشان در ادامه تاکید کرد: رفتار با زندانیان می بایست بر اساس موازین شرع و قانون و با رعایت اخلاق اسلامی و حفظ شان و کرامت انسان ها باشد.

همچنین در این دیدار، مدیر کل زندان های استان تهران گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بیشتر افرادی که مرتکب جرم می شوند از سطح تحصیلی پایین برخوردار بوده، یا شغل مناسبی ندارند.

سیدحشمت الله حیات الغیب تصریح نمود: بر همین اساس، گسترش و ارتقای آموزش های فرهنگی، تربیتی، تحصیلی، ورزشی و فنی حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و اهم برنامه های زندان ها را تشکیل می دهد.

وی افزود: در هیچ کدام از مدارکی که معتبر هستند و به زندانی ارائه می شود، نامی از زندان برده نشده، وی می تواند پس از آزادی با دریافت وام خوداشتغالی توسط مرکز مراقبت بعد از خروج وارد بازار کار و کسب حلال شود.
بنا به این خبر، سرپرست معاونت سلامت سازمان زندانها در ادامه از اندرزگاهها، کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی، کتابخانه و دارالقران این مرکز بازدید و ضمن دیدار با مددجویان با تعدادی از آنها پیرامون خواسته ها و مشکلاتشان به گفتگو نشست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید