رونمایی از داشبورد مدیریتی حوزه خدمات شهری شهرداری تهران 


رونمایی از داشبورد مدیریتی حوزه خدمات شهری شهرداری تهران 

یزدانی گفت: به دنبال ضرورت ایجاد داشبورد مدیریتی برای این معاونت، این پروژه در اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری تعریف و هم اکنون پس از راه اندازی ، آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: با بهره برداری از پروژه‌های فناوری اطلاعات در سطح سازمان‌ها و شرکت‌های این حوزه و فراهم نمودن بستر اطلاعاتی مناسب، از ابتدای سال جاری کار روی پروژه راه اندازی داشبورد مدیریتی آغاز شد و این سیستم هم اکنون آماده بهره برداری است.

یزدانی در ادامه افزود: این داشبورد مدیریتی در واقع یک سامانه اطلاع رسانی آنلاین و آفلاین است که مدیران ارشد در لحظه می‌توانند آخرین شاخص‌های مدیریتی شهر و شهرداری را مشاهده کنند و در واقع تسهیل گر بستر تصمیم‌گیری برای مدیران خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت و لزوم استفاده از ابزارهای فناورانه نظیر داشبوردهای مدیریتی برای مدیران ارشد در شهرداری گفت: از آنجا که دامنه وظایف در شهرداری بسیار گسترده است و خدمات مختلفی توسط این نهاد به شهروندان ارائه می‌شود، فرایند تصمیم‌گیری برای مدیران امر پیچیده‌ای است و وجود سامانه‌ای مانند داشبورد مدیریتی کمک می‌کند تا شاخص‌های مشخص و مدونی برای طبقه بندی و سنجش آمار و اطلاعات ایجاد شود.

یزدانی تاکید کرد: با کمک این ابزار فرآیند جمع‌آوری، پردازش و ارائه گزارشات آماری مکانیزه می‌شود و امکان مدیریت متوازن و نظام مند در کلیه حوزه‌ها ایجاد می‌شود.

به گفته یزدانی مزیت این اتفاق، تسهیل در امر تصمیم گیری های کلان و استفاده از شاخص‌های مختلف در مدیریت خدمات شهری تهران است.

وی با بیان اینکه امکان دریافت گزارش‌های کلان، تجمیعی و مقایسه‌ای به همراه تحلیل روندها و پیش بینی رویدادها و شرایط آینده از دیگر امکانات این ابزار مدیریتی است، تصریح کرد: هدف اصلی ما از ایجاد داشبورد و سامانه‌های مدیریتی، بهره‌گیری مدیران ارشد شهرداری به صورت مستقیم از آمار و اطلاعات در جهت تصمیم سازی های کلان است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: کلیه سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران همچنان با رویکرد اصلاح و ارتقا کیفیت داده‌های ثبتی در سامانه‌های مربوطه؛ گامی بلند به منظور ساماندهی آمار و اطلاعات بردارند.


به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: با بهره برداری از پروژه‌های فناوری اطلاعات در سطح سازمان‌ها و شرکت‌های این حوزه و فراهم نمودن بستر اطلاعاتی مناسب، از ابتدای سال جاری کار روی پروژه راه اندازی داشبورد مدیریتی آغاز شد و این سیستم هم اکنون آماده بهره برداری است.

یزدانی در ادامه افزود: این داشبورد مدیریتی در واقع یک سامانه اطلاع رسانی آنلاین و آفلاین است که مدیران ارشد در لحظه می‌توانند آخرین شاخص‌های مدیریتی شهر و شهرداری را مشاهده کنند و در واقع تسهیل گر بستر تصمیم‌گیری برای مدیران خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت و لزوم استفاده از ابزارهای فناورانه نظیر داشبوردهای مدیریتی برای مدیران ارشد در شهرداری گفت: از آنجا که دامنه وظایف در شهرداری بسیار گسترده است و خدمات مختلفی توسط این نهاد به شهروندان ارائه می‌شود، فرایند تصمیم‌گیری برای مدیران امر پیچیده‌ای است و وجود سامانه‌ای مانند داشبورد مدیریتی کمک می‌کند تا شاخص‌های مشخص و مدونی برای طبقه بندی و سنجش آمار و اطلاعات ایجاد شود.

یزدانی تاکید کرد: با کمک این ابزار فرآیند جمع‌آوری، پردازش و ارائه گزارشات آماری مکانیزه می‌شود و امکان مدیریت متوازن و نظام مند در کلیه حوزه‌ها ایجاد می‌شود.

به گفته یزدانی مزیت این اتفاق، تسهیل در امر تصمیم گیری های کلان و استفاده از شاخص‌های مختلف در مدیریت خدمات شهری تهران است.

وی با بیان اینکه امکان دریافت گزارش‌های کلان، تجمیعی و مقایسه‌ای به همراه تحلیل روندها و پیش بینی رویدادها و شرایط آینده از دیگر امکانات این ابزار مدیریتی است، تصریح کرد: هدف اصلی ما از ایجاد داشبورد و سامانه‌های مدیریتی، بهره‌گیری مدیران ارشد شهرداری به صورت مستقیم از آمار و اطلاعات در جهت تصمیم سازی های کلان است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: کلیه سازمان‌ها و شرکت‌ها و ادارات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران همچنان با رویکرد اصلاح و ارتقا کیفیت داده‌های ثبتی در سامانه‌های مربوطه؛ گامی بلند به منظور ساماندهی آمار و اطلاعات بردارند.

کد خبر 4989826

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)