آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت


آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت

نمیدونم چقدر با مفهوم باغچه عمودی یا دیوارهای سبز آشنا هستین. ایده ساخت و تهیه باغچه های دیواری یا عمودی علاوه بر جذابیتی که به دیوارهای خونه میده جای زیادی را هم اشغال نمیکنه. این باغچه های عمودی و سبز یک تابلوی دیواری مدرن و زنده برای محیط داخلی خونه هامون بشمار میاد که هم لذت داشتن تابلو و هم گلهای زیبا را خواهیم داشت. امروز با هم یاد میگیریم...

نمیدونم چقدر با مفهوم باغچه عمودی یا دیوارهای سبز آشنا هستین. ایده ساخت و تهیه باغچه های دیواری یا عمودی علاوه بر جذابیتی که به دیوارهای خونه میده جای زیادی را هم اشغال نمیکنه. این باغچه های عمودی و سبز یک تابلوی دیواری مدرن و زنده برای محیط داخلی خونه هامون بشمار میاد که هم لذت داشتن تابلو و هم گلهای زیبا را خواهیم داشت. امروز با هم یاد میگیریم که چطور یک تابلوی سبز یا باغچه دیواری از ساکولنتهای متنوع و زیبا درست کنیم.

وسایل مورد نیاز برای ساخت باغچه دیواری

قلمه های متنوع ساکولنت خاک مخصوص کاکتوس آب قاب چوبی سیم توری یا سیم مشبک انبر دست و سیم چین
آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت

وسایل مورد نیاز برای ساخت باغچه دیواری ساکولنت

مراحل ساخت

برای تهیه این قاب ساکولنت باید سیم توری مشبکی را به طوری که در تصویر میبینید روی قاب چوبی فیکس کنیم تا بعنوان نگهدارنده ی ساکولنتها باشه و همچنین هر شبکه را برای کاشت یا قراردادن یک ساکولنت بکار ببریم.

آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت

فیکس کردن سیم توری روی قاب چوبی

سپس تمام سطح قاب چوبی را از خاک مخصوص کاکتوس می پوشانیم. و اینکار را تاجایی ادامه میدیم که خاک به سطح توری برسد و آن را کاملا پر کند.

آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت

پر کردن قاب ساکولنت با خاک مخصوص کاکتوس

حالا به دلخواه و به آرامی شروع به کاشت قلمه های ساکولنت در هر یک از حفره ها کنید.

آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت

کاشت قلمه های ساکولنت

با در نظر فضای خالی مناسب برای رشد قلمه ها آنها را در کنار هم بکارید. قاب ساکولنت آماده شده را در فضایی آفتابی و مناسب قرار بدید و هر هفته آن را آبیاری کنید پس از یک ماه آنها بخوبی ریشه زده و در خاک محکم میشوند و شما میتوانید براحتی آنها را روی دیوار به شکل باغچه دیواری نصب کرده یا بشکل تابلوی رو میزی استفاده کنید.

آموزش ساخت باغچه دیواری ساکولنت

قاب ساکولنت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا