دو پیازه آلو (سیب زمینی)


دو پیازه آلو (سیب زمینی)

دو پیازه آلو یکی از غذاهای لذیذ و آسون شهر شیرازه که مواد اصلی تشکیل دهنده اش هم پیاز و سیب زمینی هستش. از اونجایی که در گویش شیرازی به سیب زمینی آلو هم گفته میشه اسم این غذا دوپیازه آلو شده. به نظر من این غذا برای درست کردن سر افطار تو ماه رمضون هم خیلی عالیه چون علاوه بر خوشمزگی خیلی سریع حاضر میشه البته به شرطی که پیاز داغ آماده داشته باشین که...

دو پیازه آلو یکی از غذاهای لذیذ و آسون شهر شیرازه که مواد اصلی تشکیل دهنده اش هم پیاز و سیب زمینی هستش. از اونجایی که در گویش شیرازی به سیب زمینی آلو هم گفته میشه اسم این غذا دوپیازه آلو شده. به نظر من این غذا برای درست کردن سر افطار تو ماه رمضون هم خیلی عالیه چون علاوه بر خوشمزگی خیلی سریع حاضر میشه البته به شرطی که پیاز داغ آماده داشته باشین که در این صورت تقریبا ۲۰ دقیقه زمان میخواد … امیدوارم درستش کنین و از طعمش لذت ببرین.

مواد لازم

۲ عدد سیب زمینی بزرگ ۴ قاشق غذاخوری پر پیاز داغ ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ۱ عدد تخم مرغ در صورت تمایل نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه

برای تهیه دو پیازه آلو هم میتونین سیب زمینی رو درسته بپزین و بعد پخت نگینی کنین یا اینکه از ابتدا خرد کرده و بپزینش که اینطوری خیلی سریع تر حاضر میشه. من چون دوست داشتم غذام سریع حاضر بشه سیب زمینی ها رو نگینی درشت خرد کردم و با آب گذاشتم تا بپزه.

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

پختن سیب زمینی

تا سیب زمینی ها بپزه پیاز داغ، رب، زرچوبه و کمی روغن و داخل ماهیتابه ریختم. شما میتونین پیاز رو خودتون سرخ کنین ولی در صورتی که پیاز داغ آماده داشته باشین این غذا خیلی سریع حاضر میشه.

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

اضافه کردن مواد

حدود ۵ دقیقه مواد رو تفت بدین تا رب سرخ بشه و از خامی دربیاد.

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

تفت دادن رب

سیب زمینی کلا به ۱۰ دقیقه زمان برای پخت احتیاج داره، پس چکش کنین و نذارین تا زیاد بپزه و وا بره. وقتی پخت آبکشش کنین.

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

پخته شدن سیب زمینی

حالا سیب زمینی های پخته رو به رب و پیاز اضافه کنین.

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

اضافه کردن سیب زمینی

نمک و فلفل هم بزنین و برای ۵ دقیقه دیگه مواد رو تفت بدین تا خوب مزه ها به خورد هم بره. میتونین در این مرحله یک عدد تخم مرغ خام هم اضافه کرده مواد هم بزنین تا تخم مرغ خودش رو بگیره.

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

تفت دادن مواد

حالا دوپیازه آلو خوش طعم و فوریتون حاضره … نوش جان

دو پیازه آلو (سیب زمینی)

دو پیازه آلو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فست‌فود

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس