ایستگاه کاهش آسیب اجتماعی در بوکان گشایش یافت


ایستگاه کاهش آسیب اجتماعی در بوکان گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی بوکان گفت: نخستین ایستگاه کاهش آسیب اجتماعی این شهرستان برای مناطق حاشیه شهر راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرد.

خالد احمدنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واحد سیار که به شکل کانکس است با استقرار در مکان‌های تجمع معتادان در مناطق حاشیه شهر به این افراد خدمات رایگان ارائه داده و مداخلاتی که در یک مرکز به معتادان ارائه می‌شود، را به صورت سیار انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این واحد برای ارایه خدمات مشاوره، میان وعده غذایی، تست ایدز، تحویل وسایل بهداشتی و سرنگ به معتادان متجاهر نیز اقدام می‌کند.

رییس اداره بهزیستی بوکان با بیان اینکه تمام تلاش بهزیستی برداشتن گام‌های موثر برای پیشگیری از اعتیاد است تا سلامت روان و اجتماعی جامعه را رقم بزند، گفت: یکی از رویکردهای کاهش اعتیاد رویکرد کاهش آسیب برای گروه های پرخطر است که قادر به ترک مواد مخدر نیستند.

وی بیان کرد: این ایستگاه سیار به صورت تیم‌های ۲ نفره در تمامی روزهای هفته به جز روزهای تعطیل، محله‌های پرخطر را شناسایی و به معتادان و افراد در معرضِ خطر این محله‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دومین شهر مهاجرپذیر کشور بعد از کرج بوده و سومین شهر پرجمعیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا