ایستگاه کاهش آسیب اجتماعی در بوکان گشایش یافت


ایستگاه کاهش آسیب اجتماعی در بوکان گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی بوکان گفت: نخستین ایستگاه کاهش آسیب اجتماعی این شهرستان برای مناطق حاشیه شهر راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرد.

خالد احمدنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واحد سیار که به شکل کانکس است با استقرار در مکان‌های تجمع معتادان در مناطق حاشیه شهر به این افراد خدمات رایگان ارائه داده و مداخلاتی که در یک مرکز به معتادان ارائه می‌شود، را به صورت سیار انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این واحد برای ارایه خدمات مشاوره، میان وعده غذایی، تست ایدز، تحویل وسایل بهداشتی و سرنگ به معتادان متجاهر نیز اقدام می‌کند.

رییس اداره بهزیستی بوکان با بیان اینکه تمام تلاش بهزیستی برداشتن گام‌های موثر برای پیشگیری از اعتیاد است تا سلامت روان و اجتماعی جامعه را رقم بزند، گفت: یکی از رویکردهای کاهش اعتیاد رویکرد کاهش آسیب برای گروه های پرخطر است که قادر به ترک مواد مخدر نیستند.

وی بیان کرد: این ایستگاه سیار به صورت تیم‌های ۲ نفره در تمامی روزهای هفته به جز روزهای تعطیل، محله‌های پرخطر را شناسایی و به معتادان و افراد در معرضِ خطر این محله‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دومین شهر مهاجرپذیر کشور بعد از کرج بوده و سومین شهر پرجمعیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...