شهردار جدید اوشان، فشم معرفی شد


شهردار جدید اوشان، فشم معرفی شد

تهران- ایرنا- رضا ریاحی ظهر دوشنبه با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به عنوان شهردار اوشان، فشم، میگون معرفی شد.

سید مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان روز دوشنبه در این جلسه بیان داشت: مسئولان اجرایی هیچ دخالتی در انتخاب شهرداران نداشته و نخواهند داشت و این تصمیم مستقلاً توسط اعضای شورای شهر یعنی نمایندگان مردم اتخاذ می‌شود.

وی تاکید کرد: شوراها جایگاه نظارتی دارند و تنها موظف به نظارت بر عملکرد شهرداری هستند و حق دخالت در امور اجرایی، جابه‌جایی نیروها، مبلمان شهری و ... را به جای شهردار و عوامل شهرداری ندارند؛ این اقدام زیبنده حکومت مردم سالار نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداران نیز باید از دخالت افراد مسئول و غیرمسئول در امور مدیریت شهری با اختیار تام جلوگیری کنند؛ آنان کلیددار شهر هستند و بایستی پایخگوی این حوزه باشند.

فرماندار شمیرانات افزود: شهردار پیش از کمیته انطباق، اولین کسی است که باید در مقابل مصوبات خارج از قوانین و ضوابط شورا مقاومت کند، و وظیفه دارد در برابر مصوبات خلاف قانون شورایی اعتراض کنند.

ساداتی ابراز کرد: امروز باید برای جلب بیشتر اعتماد عمومی تلاش کنیم؛ مسئولان وامدار مردم هستند و درب اتاق آنها بایتس به روی شهروندان باز باشد. هر مسئولی که نمی‌تواند خادمی مردم را کند باید از این گردانه خدمتگزاری خارج شود.

وی تشریح کرد: اوشان، فشم، میگون ظرفیت‌های طبیعی بسیار ویژه‌ای دارد که بایستی با برنامه‌ریزی و مدیریت مطلوب، از آنها در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه استفاده شود.

مدیران با تقوا، موجب هدایت جامعه می‌شوند

امام جمعه بخش رودبار قصران اظهار داشت: اگر مدیران تخلف کنند این پدیده به کارمندان و شهروندان نیز سرایت می‌کند اما اگر مدیرانی با تقوا و سالم حاکم شوند، جامعه هدایت خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی تاکید کرد: روحیه جهادی، متقی، انقلابی و متعهد مسئولان می‌تواند منجر به تحولات چشمگیر و ملموس شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم،ما مسئولان را منتسب به انقلاب و حکومت اسلامی می‌دانند و اعمال و رفتار ما تاثیر مستقیم بر آنها دارد.

امام جمعه رودبار قصران با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به منطقه تصریح کرد: حضور آیت‌الله رئیسی نشان‌دهنده آن است تخلفات در لواسانات و رودبار قصران ریشه‌ کرده و باید برخورد جدی صورت بگیرد؛ بی‌شک در این راه نیازمند اراده پولادین شهردار جدید نیز هستیم.
شهردار جدید اوشان، فشم معرفی شد

۹۰ درصد جمعیت استان تهران، شهرنشین هستند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران بیان داشت: امروزه شاهد رشد سریع شهرها هستیم؛ بر این اساس در استان تهران ۹۰ درصد جمعیت شهرنشین و در استان‌های دیگر این آمار به ۷۵ درصد می رسد.

علیرضا طاهری نسب افزود: مدیریت درآمد و ایجاد منابع درآمدی پایدار، مدیریت هزینه و حذف هزینه‌های غیر ضروری، و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام پیش از آغاز طرح های جدید، بایستی از اولویت‌های مدیریت شهری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تقویت مدیریت نظارت نیز از شاخص هایی است که شهرداران باید توجه لازم به آن را داشته باشند؛ این بخش نباید محدود کننده امور شهری شود، بلکه بایستی تسهیل کننده باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید به سمت شهر هوشمند در حرکت باشیم و هوشمندسازی شهرها از اولویت مدیران باشد که توسعه پایدار در گرو تحقق این مهم است.

مدیرکل امور شهری استانداری تهران با اشاره به برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی خاطرنشان کرد: گرچه ویروس کرونا یک تهدید و بحران به شمار می‌آید اما بهترین قرصت برای مدیران بود تا هوشمندسازی را تقویت کنند.

طاهری نسب تصریح کرد: مدیران شهری باید اهتمام لازم در راستای افزایش تعلق خاطر و هویت شهری در بین شهروندان را داشته باشند و تحقق این مهم میطلبد مشارکت مردم را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد

شهردار اوشان، فشم، میگون نیز بیان داشت: در زمینه ساخت ‌و ساز سخت‌گیری بیشتری خواهیم داشت و با ساختمان‌سازی‌های غیرقانونی برخورد جدی می‌کنیم.

رضا ریاحی افزود: در مقابل از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری‌های قانونی کرده و شرایط را برای آنان تسهیل می‌کنیم، و در راستای حل مسائل شهر هم‌افزایی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: خط‌کش ما قانون است؛ تلاش می‌کنیم با تقوا و رعایت قانون از اتفاقات ناپسند احتمالی در مجموعه مدیریت شهری جلوگیری کنیم.

این مدیر شهری فشم تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقا بوم‌گردی منطقه و ترویج نشاط و شادی برای شهروندان و گردشگران از طرح‌های اولویت‌دار ما خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پیش از این "کامیار شعبانی" به عنوان سرپرست این شهرداری فعالیت داشت. "رضا ریاحی" نیز خدمت به عنوان فرماندار قرچک، بخشدار مرکزی ری و معاون عمرانی فرمانداری ری را در کارنامه کاری خود دارد.

اوشان، فشم، میگون از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام