طرز تهیه کوکو سیب زمینی


طرز تهیه کوکو سیب زمینی

اون وقتایی که خیلی حوصله آشپزی کردن ندارم و میخوام یه غذای خونگی و سریع و خوشمزه داشته باشیم، از اولین گزینه هایی که به ذهنم میرسه انواع کوکو هست و از آسون ترین هاش هم کوکو سیب زمینی. مخصوصا اگه با مخلفاتی مثل گوجه و خیارشور و کاهو همراه بشه از خوشمزه ترین هاست که دختر بدغذای ما هم خیلی دوستش داره. امروز طرز تهیه کوکو رو با سیب زمینی پخته براتون...

اون وقتایی که خیلی حوصله آشپزی کردن ندارم و میخوام یه غذای خونگی و سریع و خوشمزه داشته باشیم، از اولین گزینه هایی که به ذهنم میرسه انواع کوکو هست و از آسون ترین هاش هم کوکو سیب زمینی. مخصوصا اگه با مخلفاتی مثل گوجه و خیارشور و کاهو همراه بشه از خوشمزه ترین هاست که دختر بدغذای ما هم خیلی دوستش داره. امروز طرز تهیه کوکو رو با سیب زمینی پخته براتون توضیح میدم.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی پخته

دستور سریع

سیب زمینی رو پوست بکنید و درشت خرد کنید و با مقداری آب بذارید بپزه. بعد هم پوره کنید. پیازچه ها رو خرد کنید. سیب زمینی پوره شده و پیازچه و تخم مرغ و ادویه ها رو باهم مخلوط کنید کاملا. به شکل دلخواهتون با دست فرم بدید (برای فرم دادن میتونید دستتون رو کمی با آب خیس کنید که راحت فرم بدید) و توی روغن داغ سرخ کنید. اگه از قالب کوکو یا فلافل زن استفاده میکنید یه ظرف آب کنار دستتون باشه و قبل از اینکه ملات کوکو رو بریزید توی قالب، قالب رو خیس کنید یا چرب کنید.
طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مواد کوکو سیب زمینی

مواد لازم

سیب زمینی 1 عدد متوسط پیازچه دو-سه ساقه تخم مرغ 1 عدد پودر سیر 1 قاشق چایخوری پودر پیاز 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل و زردچوبه

کوکو با سیب زمینی پخته بهتره یاخام؟

من هر دو مدلش رو میپسندم و با توجه به شرایطی که دارم تصمیم میگیرم کدو رو انتخاب کنم. طرز تهیه هاشون هم باهم فرق داره. مثلا اینکه لازم نیست توی کوکو با سیب زمینی پخته پیاز بریزید (البته اگه یخواید میتونید اضافه کنید) ولی کوکو با سیب زمینی خام پیاز هم لازم داره. یا اینکه کوکو با سیب زمینی خام زمان بیشتری هم برای پخت لازم داره و کلی تفاوت طعم و بافت هم دارن باهم.

چرا کوکو سیب زمینی وا میره؟

از اصلی ترین دلایلی که باعث میشه کوکو سیب زمینی وا بره پیازشه. اگه کوکو رو با سیب زمینی پخته درست میکنید پیشنهاد میکنم از دستور بالا استفاده کنید و پیاز نزنید، اینطوری اطمینان دارید که وا نمیره. اما اگه خیلی تمایل به استفاده از پیاز دارید دقت کنید که حتما باید آب پیاز گرفته بشه. کاری که من میکنم اینه که پیاز رو بعد از رنده کردن از صافی رد میکنم که آبش خارج بشه.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مراحل تهیه کوکو

برای کوکو با سیب زمینی خام هم همینطور. هم باید آب سیب زمینی رو بعد از رنده شدن بگیرید و هم آب پیاز رو. ضمن اینکه نسبت تخم مرغ به مقدار سیب زمینی هم اهمیت زیاده داره.

به طور کلی میتونم بگم کوکو با سیب زمینی پخته استعداد بیشتری برای وا رفتن داره که با رعایت نکاتش میتونید مطمئن باشید این اتفاق نمی افته.

استفاده از پودر نان هم توی مواد کوکو میتونه به منسجم موندنش موقع سرخ شدن کمک کنه.

چطور کوکو قالبی درست کنیم؟

کوکو با سیب زمینی پخته خیلی خوب فرم میگیره و میتونید به هر شکلی که دلتون میخواد درش بیارید. اگه قصد دارید با دست فرمش بدید حتما باید یه ظرف آب کنار دستتون داشته باشید و دستتون رو با آب خیس کنید تا مواد به دستتون نچسبه و بتونید فرمش بدید.

اگه از قالب استفاده میکنید هم قبل از اینکه مواد کوکو رو توی قالب بریزید، قالب رو کمی به آب آغشته کنید. چرب کردن قالب با روغن هم در نچسبیدن مواد کوکو به قالب تاثیر مثبت داره.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی قالبی

استفاده از سبزیجات

برای کوکو همیشه دستتون بازه که از هر سبزیجات و صیفی جاتی توی کوکو استفاده کنید. میتونید جایگزین پیازچه از هر سبزی که سلیقه تون هست استفاده کنید یا اینکه از صیفی جاتی مثل هویج یا کدو استفاده کنید. البته دقت کنید که اگه سیب زمینی تون خام هست از کدو و هویج خام استفاده کنید و اگه پخته اس، از پخته استفاده کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

سرخ کردن کوکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کوکو و کتلت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس