طرز تهیه فلافل خانگی آسان


طرز تهیه فلافل خانگی آسان

فلافل این توپ های تشکیل شده از حبوبات به نظر میرسه که از مصر به خاور میانه و بعد هم به کل دنیا منتقل شده. البته گویا ورژن مصریش از لپه باقالی تهیه میشه که حتما یه بار امتحانش میکنم و نتیجه ش رو برای شما هم میگم ان شالله. این فلافلی که ما با نخود درست میکنیم معروف به فلافل لبنانی هستن. فلافل هم یه غذای خوشمزه و سریعه و هم یه غذای کم هزینه و صرف...

فلافل این توپ های تشکیل شده از حبوبات به نظر میرسه که از مصر به خاور میانه و بعد هم به کل دنیا منتقل شده. البته گویا ورژن مصریش از لپه باقالی تهیه میشه که حتما یه بار امتحانش میکنم و نتیجه ش رو برای شما هم میگم ان شالله. این فلافلی که ما با نخود درست میکنیم معروف به فلافل لبنانی هستن. حالا اینکه اهوازی های خودمون هم مدعی نوعی از فلافل هستن هم به جای خود. اگه اطلاعی دارید یا خودتون اهوازی هستید لطفا بیاید برامون توی نظرات بگید که فلافل اهوازی چه فرقی با این فلافل ها داره.

فلافل هم یه غذای خوشمزه و سریعه و هم یه غذای کم هزینه و صرف نظر از سرخ شدن و پر روغن بودنش که اون هم قابل حله، پرخاصیت محسوب میشه. خواص نخود بر هیچکس پوشیده نیست و خیلی خوبه که در هفته یکی دو بار مصرفش کنیم.

دستور سریع

نخود رو از روز قبل خیس کنید و چند بار آبش رو عوض کنید. پیاز رو پوست کنید و با جعفری و گشنیز و پیازچه و نخود خیس خورده چرخ کنید. ادویه ها رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوطش کنید. اجازه بدید یکی دو ساعتی خمیر توی یخچال استراحت کنه. حالا با دست توپ های یک اندازه کمی بزرگتر از گردو درست کنید و در روغن سرخ کنید.

مواد لازم برای فلافل

نخود خام 200 گرم پیاز یک عدد بزرگ(نگران نباشید وا نمیره) مقدار کمی سبزیجات (جعفری گشنیز و پیازچه) ادویه (زردچوبه، نمک، فلفل، پودر تخم گشنیز، زیره سیاه) از هرکدوم یک قاشق چایخوری
طرز تهیه فلافل خانگی آسان

مواد تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل خانگی آسان

خمبر فلافل

طرز تهیه فلافل خانگی آسان

توپی کردن فلافل

فلافل با نخود پخته یا خام؟

این بند برای اون عزیزانی هست که برای اولین بار فلافل رو تهیه میکنن. بدانید و آگاه باشید که نخود پخته به هیچ وجه به درد فلافل نمیخوره و عمرا از نتیجه ش خوشحال نخواهید شد پس همینکه نخود ها رو خیس کنید کفایت میکنه.

طرز تهیه فلافل خانگی آسان

سرخ کردن فلافل ها در روغن

ادویه های فلافل

علاوه بر ادویه هایی که بالا گفتم دیدم که بعضی ها از جوز هندی و پاپریکا و حتی پودر انبه هم در فلافل استفاده میکنن. ولی تجربه شخصی من اینه که جذاب ترین ادویه ها برای این توپ های نخودی پودر تخم گشنیز و زیره اس. پس اگه از هر ادویه ی دیگه ای هم استفاده کردید توصیه میکنم از این دو ادویه کمی بیشتر از بقیه شون استفاده کنید.

مقدار پیاز در فلافل

پیاز زیاد در فلافل باعث میشه از خشکی در بیاد. این رو از یکی از دوستانم که خیلی توی پخت فلافل حرفه ای هست یاد گرفتم وگرنه من هم تصورم مثل شما این بود که پیاز زیاد باعث میشه مثل کوکو، فلافل هم وا بره. ولی اینطور نیست.. کافیه یه بار امتحانش کنید. حالا یهو نشه کلی پیاز بریزید توی نخودا..

طرز تهیه فلافل خانگی آسان

طرز تهیه فلافل

فلافل تخم مرغ لازم نداره

من ورژن تخم مرغ دارش رو قبلا امتحان کردم. باید خدمتتون عرض کنم که خیلی خشکش میکنه و اصلا دلیلی هم نداره که توی فلافلمون تخم مرغ هم بزنیم چون نخود خودش چسبندگی لازم رو داره.

طرز تهیه فلافل خانگی آسان

falafel

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کوکو و کتلت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس