از اطعام علوی محرومان توسط مسجدی‌ها تا عیادت خادمان مسجد جمکران از بیماران


از اطعام علوی محرومان توسط مسجدی‌ها تا عیادت خادمان مسجد جمکران از بیماران

«اطعام علوی» یک هزار نیازمند در شب عید غدیر، عیادت خادمان مسجد مقدس جمکران از بیماران بیمارستان‌های خوزستان و برگزاری عزاداری‌های محرم در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله اخبار مساجد در 13 مردادماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در ۱۳ مردادماه:

«اطعام علوی» یک هزار نیازمند در شب عید غدیر/ راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

از اطعام علوی محرومان توسط مسجدی‌ها تا عیادت خادمان مسجد جمکران از بیماران

«محمد گلشن» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «اطعام علوی» به همت کانون اسوه مسجد اعظم واقع در محله وصفنارد تهران، اظهار کرد: یکی از رویکردهای کانون اسوه که سالیان سال است در دهه امامت و ولایت مورد توجه قرار می گیرد، احیای سنت فراموش شده اطعام غدیر است.

مدیر فرهنگی کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد اعظم وصفنارد افزود: در همین راستا امسال طبخ یک هزار پرس غذای نذری و توزیع در میان نیازمندان و محرومان را در شب عید غدیر خم دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برنامه های کانون اسوه در دهه امامت و ولایت گفت: سال گذشته به مناسبت عید غدیر خم با برپایی ایستگاه های صلواتی میوه، شیرینی و لوازم تحریر ویژه دانش آموزان توزیع کردیم، اما امسال به دلیل شرایط بحران کرونا رویکرد کانون توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده است.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی برای توزیع اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان در میان مردم خبر داد و گفت: راه اندازی کاروان شادی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، اهدای گل به مردم، اجرای سرود و جشن مردمی بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای شب عید غدیر خم است.

مدیر فرهنگی کانون اسوه مسجد اعظم به برنامه هایی که از سوی کانون برای مبارزه با کرونا اجرا می شود، اشاره و بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 15 هزار ماسک تولید و در اختیار مردم گذاشته شده و در چند نوبت ایستگاه های سلامت برپا شده است. ضمن اینکه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک های مومنانه به نیازمندان، در چهار مرحله بیش از ۴۰۰ بسته سبد معیشتی و گوشت میان محرومان شناسایی شده توزیع شده است.

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی از سوی کانون اسوه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزش قرآن، احکام، مسابقات فرهنگی،برنامه های بصیرتی و معرفتی،فعالیت های علمی و مشاوره تحصیلی که قبل از بحران کرونا به صورت حضوری برگزار می شد، اکنون به صورت مجازی برگزار می شود.

گلشن به فعالیت هیئت «حضرت علی اصغر(ع)» کانون اسوه مسجد اعظم نیز اشاره کرد و گفت: این هیئت در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده است و همه ساله در ماه محرم برای عزاداری سید و سالار شهیدان اقدام به برپایی تکیه‌ای با همت نوجوانان و جوانان محله می کند و عزاداران سید‌الشهدا(ع) در ماه محرم و صفر در آن اقامه می شود.

مدیر فرهنگی کانون اسوه مسجد اعظم تاکید کرد: هیئت حضرت علی اصغر(ع) در محرم‌الحرام ۱۳۹۸ با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه شب میزبان یکی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم کشور بود و آیین برگزاری مراسم خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت بوده است.

وی ادامه داد: احترام و تکریم پیرغلامان حسینی در هیئت حضرت علی اصغر(ع) همیشه سرلوحه کارها بوده است و یکی از نکات قابل توجه در مراسم این هیئت این بود که سال گذشته با قرعه‌کشی پنج کمک هزینه سفر کربلای معلی در ایام اربعین حسینی به منظور اعزام کسانی که به این سفر معنوی نرفته اند، اعطا شد.

وی تصریح کرد: هیئت حضرت علی اصغر(ع) در طول سال در تمام مناسبت‌های مذهبی اعم از اعیاد و سالروز میلاد و شهادت‌ ائمه(ع) برنامه دارد و در روزهای پنجشنبه نیز جلسه هفتگی برگزار می کند که البته در حال حاضر به دلیل شرایط بحران کرونا این جلسات برپا نیست.

مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد اعظم از دیگر برنامه‌های خودجوش در هیئت کانون اسوه را برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبت های مذهبی از سال ۹۰ دانست و خاطرنشان کرد: این ایستگاه صلواتی به همت جوانان این منطقه برپا شده و هر ساله وسعت بیشتری می یابد و یکی از ایستگاه‌های صلواتی سرشناس در منطقه ۱۷ تهران به‌شمار می‌رود.

یادآور می شود، کانون اسوه مسجد اعظم در محله وصفنارد واقع در منطقه 17 شهرداری تهران است.

سوگواری‌های حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسجدی‌ها برگزار می‌شود

از اطعام علوی محرومان توسط مسجدی‌ها تا عیادت خادمان مسجد جمکران از بیماران

حجت الاسلام والمسلمین «حسین دقیقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، درباره موضوع برگزاری مراسم سوگواری در ماه محرم در دوره شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی شان درباره برگزاری مراسم احیای شب های قدر تاکید کردند که مسجدی ها و مردم متدین بیش از سایر گروه ها به فکر حفظ سلامتی سایر مردم هستند و نکات بهداشتی را رعایت می کنند، همین تاکید معظم له، خیال همه را نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در ماه محرم راحت می کند.
این استاد حوزه علمیه افزود: مطمئنا مسجدی ها و هیئتی ها با جدیت پروتکل های بهداشتی را در برگزاری مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) رعایت می کنند بنابراین هم می توان با احترام به خود و دیگران، مراسم عزاداری در ماه محرم را برگزار کرد و هم پاییز رنگارنگی در کنار خانواده و دوستان داشت.
وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه های فرهنگی و تبلیغی هم متعهد شده اند که مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله (ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
دقیقی در ادامه با بیان اینکه برخی از مساجد و حسینیه ها مجالس مذهبی را در دوره شیوع ویروس کرونا با اولویت حفظ سلامتی مردم برگزار کردند، گفت: اهالی مساجد به خوبی نشان داده اند که بسیار قانون مدار، منضبط و مجری مقررات هستند بنابراین در برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم نیز همین کار را خواهند کرد.
وی تاکید کرد: مساجد همچنان کار تولید لوازم بهداشتی را دنبال می کنند بنابراین مشکلی برای تامین مایحتاج خود در توزیع ماسک و دستکش میان عزاداران ندارند ضمن اینکه آمادگی دارند این گونه لوازم بهداشتی را در اختیار هیئت های مذهبی و سایر مراکز برگزار کننده عزاداری حسینی قرار دهند.

استمرار اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مسجد مقدس جمکران

از اطعام علوی محرومان توسط مسجدی‌ها تا عیادت خادمان مسجد جمکران از بیماران

«ابوالقاسم شربتی» با بیان اینکه رعایت پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در اولویت برنامه ریزی های مسجد مقدس جمکران قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس برای هر مجموعه چک‌لیست هایی تهیه شده که بر اساس آن وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش های مختلف مسجد علی الخصوص بخش هایی که ارتباط مستقیم با زائران دارند به صورت مستمر مورد بازرسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سلامتی زائران و خادمان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نسبت به رعایت کامل پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی حساسیت ویژه ای داریم؛ لذا با هدف ایجاد شرایط مناسب بهداشتی و حفظ سلامتی ارادتمندان به ساحت مقدس مهدوی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

مدیر حراست و بازرسی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه این بازرسی ها به صورت هفتگی در این مکان مقدس در حال اجرا است و نتایج حاصله به اطلاع مدیران هر بخش رسانده می شود، ابراز کرد: مدیران بخش های مختلف نیز در صورت مشاهده نواقص احتمالی در رعایت پروتکل های بهداشتی موارد را در اسرع وقت اصلاح می کنند و پس از آن بازدید مجدد از آن بخش ها انجام می شود.

شربتی در پایان خاطرنشان کرد: خادمان مسجد مقدس جمکران اهتمام ویژه ای نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی دارند و در تلاش هستند تا فضای معنوی این مکان مقدس را در بهرین شرایط ممکن جهت بهره مندی مشتاقان و شیفتگان به حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهیا کنند.

عیادت خادمان مسجد مقدس جمکران از بیماران بیمارستان‌های خوزستان

از اطعام علوی محرومان توسط مسجدی‌ها تا عیادت خادمان مسجد جمکران از بیماران

به مناسبت دهه امامت و ولایت جمعی از خادمان مسجد مقدس جمکران با حضور در بیمارستان‌های اهواز، آبادان و دزفول از بیماران عیادت کردند.

این خادمان در این دیدار‌ها برای صحت و سلامتی تمامی بیماران از درگاه ایزدمنان دعا کردند.

همچنین، خادمان مسجد مقدس جمکران با تقدیم هدایایی از خدمات و تلاش‌های مدافعان سلامت تقدیر کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دیدار با خادمان مسجد مقدس جمکران ضمن تشکر از حضور این خادمان در مراکز درمانی استان، گفت: اثر معنوی که این حضور و عیادت در روحیه افراد و بیماران دارد، قطعا تاثیرگذار است و این تاثیرات در زمینه جسمی و روحی بیماران خواهد بود.

سفیران مهدوی در ادامه به دیدار جمعی از خانواده های معظم شهدا رفتند. حضور در منزل شهید رشید پور و اهدای تبرکی های مسجد مقدس جمکران به خانواده این شهید والامقام، غبارروبی آستان علی بن مهزیار و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از دیگر برنامه های سفیران مهدوی در استان خوزستان بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی