غزالی: نظرم تغییری نکرده؛ پژمان جمشیدی را به عنوان فوتبالیست قبول دارم تا بازیگر


غزالی: نظرم تغییری نکرده؛ پژمان جمشیدی را به عنوان فوتبالیست قبول دارم تا بازیگر

تسنیم نوشت: صحبت‌ها بر سرِ مافیای سینما و نامهربانی با عده‌ای از بازیگران همیشه وجود داشته و دارد؛ این بار عباس غزالی در برنامه زنده تلویزیونی به این نکته اشاره کرد که نمی‌توانم بگویم مافیا در سینما نیست و گروه‌هایی هستند که عرصه را برای خودشان می‌خواهند ولاغیر.

برنامه «عید همدلی» چند شبی است همزمان با دهه ولایت و امامت روی آنتن شبکه دو سیما آمده و پویش اطعام غدیری به راه انداخته است. عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون که این شب‌ها سریال «شاهرگ» را روی آنتن دارد در ابتدای صحبت‌هایش به این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد.

غزالی ادامه داد: «قسمت چهارم و پنجم سریال روی آنتن بود، همچنان در شرایط سخت کار می‌کردیم. حتی در صفحه شخصی‌ام در فضای مجازی از سر صحنه عکسی گرفتم که لباس‌هایمان زمستانی بود. در تابستان کت و یقه اسکی و لباس‌های گرم به تن داشتیم و در کوچه پس کوچه‌های پُر از هنرور و لحظات انفجار که خیلی‌ها کرونا را رعایت نمی‌کنند. و الان خودخواهی است که کسی رعایت نمی‌کند. با این رعایت نکردن، همه به خطر می‌افتند و هر روز کادر درمان آسیب می‌بینند که این روزها واقعاً در میدان فداکاری می‌کنند.»

بازیگر سینما و تلویزیون درباره بحث رفتارهای مافیایی و گروهی در سینمای ایران، توضیح داد: «مطمئن باشید صادقانه جواب می‌دهم، فقط از کجایش شروع کنم. شاید هیچ‌جا نگفتم و اصولاً یاد گرفتم فقط کارم را انجام بدهم و آنجایی که هستم خوب باشم و بگذرم. اما به کرّات این سؤال را از من می‌پرسند که چرا در سینما نیستی؟ من راضی‌ام به جایگاهی که دارم و به آن عزت و آبرویی که هست راضی‌ام. اما سؤال مهمی است که خودم از خودم می‌پرسم و جوابی برای آن ندارم اما اینکه می‌گویید مافیا نمی‌توانم بگویم نیست.»

او درباره مافیا ادامه داد: «من خودم در این حرفه کار می‌کنم و می‌بینم. سینمای ما قصه رابطه و ضابطه است؛ همه را با یک چوب نرانیم، چون هستند گروه‌هایی که بدون هیچ باندبازی کارشان را می‌کنند و البته آن طرف هم گروه‌هایی هستند که عرصه را برای خودشان می‌خواهند ولاغیر. ما هم که جزو گروهی نیستیم و داریم فقط با عشق به مردم و هنر کارمان را می‌کنیم. شاید به این جهت است که در واقع نمی‌گذارند بیشتر از این قدم برداریم. من عباس غزالی در بازیگری یاد گرفتم و برایم مقدس است که هرجا هستم، بهترینم را اجرا کنم و ارائه بدهم. چون برای مخاطبم احترام قائلم.»

غزالی: نظرم تغییری نکرده؛ پژمان جمشیدی را به عنوان فوتبالیست قبول دارم تا بازیگر

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: «واقعاً مخاطبی که در شهرستان کوچک و محروم زندگی می‌کند، سینما ندارد یا پولش را ندارد به سالن سینما برود و تمام انرژی‌اش را برای تلویزیون می‌گذارد. من به این هم فکر می‌کنم خوشحالم از این بابت تا به الان کم‌کاری نکردم و تمام انرژی‌ام را گذاشتم تا مخاطب باورم کند. وسواسم به خاطر این است که دوست دارم مسئولیتی که روی دوش من سنگینی می‌کند از آن به خوبی مراقبت کنم. ما به مردم متعلقیم و مخاطب هم عاشق هنرمند است و فقط باید بهترین برنامه را برای او بسازیم و آن وقت ببینیم که چقدر وفادار به قابِ سیماست.»

او درباره حاشیه و چالش با پژمان جمشیدی، گفت: « واقعاً آستانه درک و صبرمان را آنقدر بالا ببریم که به هر نظری احترام بگذاریم چه باب میلمان باشد و چه باب میلمان نباشد چه مخالف و چه موافق. من بازیگر کم‌حاشیه‌ای‌ام و اصولاً این مدلی نیستم،‌ درباره موضوعی خبرنگاری با من تماس گرفت و اصلاً بحث این موضوع نبود درباره سریال‌های رمضانی بود. من درگیر سریال بودم و جسته و گریخته‌، سریال‌ها را دنبال کرده بودم. من در جریان این گفت‌وگو درباره ایشان صحبت کردم و گفتم من ایشان را به عنوان فوتبالیست قبول دارم تا بازیگر! جلوی همین دوربین می‌گویم هرکس از من ناراحت شده، عذرخواهی می‌کنم اما نظرم همین است و برنمی‌گردد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «من پرسپولیسی‌ام و عاشق فوتبالم. آن هم پرسپولیسی است. من آنجا گفتم تخصصشان فوتبال است و به عنوان فوتبالیست می‌شناسم. همه ما در این دنیا بازی می‌کنیم این بازی کجا تا بازی که برای آن کار ساخته شدی و درسش را خواندی و تخصصش را داری! آیا شما به من حق می‌دهید در پاس و پرسپولیس بازی کنم؟ با احترام به ایشان و همه کسانی که دوستشان دارم نظرم را گفتم. آدمی نیستم کسی را دلخور کنم و فقط نظرم را اعلام کردم.»

۲۵۸۲۴۵

کد خبر 1417534

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج