تامین آب منطقه اورامانات در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد


تامین آب منطقه اورامانات در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد

کرمانشاه- ایرنا- مسوول پیگیری ویژه استاندار کرمانشاه تاکید کرد که تامین آب مردم اورامانات به عنوان یک نیاز اولیه و ضروری باید در اولویت دستور کار همه مدیران دستگاه‌های ذیربط باشد.

سید «علاءالدین حیدری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مدتهاست که مناطق وسیعی از شهرها و روستاهای منطقه اورامانات از مشکل کم آبی و قطعی های طاقت فرسا رنج می برند، افزود: معضل بی آبی در این فصل سال و در شرایط کرونایی که نیاز مردم به آب بیش از هر زمان دیگری است می تواند زمینه ساز مشکلات متعددی شود.

وی با اشاره به درخواست نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و تشکیل یک جلسه ویژه با حضور مدیران آب و فاضلاب استان، گفت: مشکل آب شرب شهرهای جوانرود، تازه‌آباد، بانه‌وره و همچنین روستاهای ثلاث باباجانی، بخش کلاشی جوانرود، روانسر و تعدادی از روستاهای پاوه با نشست‌های درون سازمانی حل نمی شود چرا که مدیران شهرستانی و استانی شرکت آبفا تمام ظرفیت‌های موجود خود را تا به حال به کار گرفته اند و نیاز به تزریق اعتبار ویژه از بیرون دارند.

وی یادآوری کرد که جلسه راهبردی برای حل و یا کاهش معضل کم آبی منطقه اورامانات باید در سطح مدیران ارشد وزارت نیرو و با مدیریت شخص استاندار تشکیل شود.

مسوول پیگیری ویژه استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: باید اقدامات به سمت جذب اعتبارات ویژه فوری سوق داده شود و شرکت آبفای استان کرمانشاه هرچه سریعتر گزارش کارشناسی خود را به استاندار و همچنین نماینده اورامانات برای اعزام تیم ویژه وزارت نیرو و نیز تزریق فوری اعتبار به منظور اقدام فوری برای کاهش این مشکلات تهیه کند.

او تاکید کرد که ما نباید در چرخه بهبودسازی روندها به گردونه اقدامات بی‌حاصل بیفتیم.

حیدری اضافه کرد: به عنوان مسوُول پیگیری‌های ویژه استاندار و حسب توجه او چندین بار مشکلات کم آبی مناطق مختلف اورامانات را به مدیران شرکت آبفا استان ارجاع دادم که در آخرین پیگیری به عمل آمده مشکلات کم و معضل کمبود آب شهر بانه وره و ضرورت تشکیل جلسه ویژه برای بررسی و اتخاذ تدابیر راهبردی مشکلات آب شرب این مناطق را به استاندار منعکس نموده و ایشان هم در تاریخ ۲۸خرداد ۹۹ به معاون هماهنگی امور عمرانی جهت اقدام دستور داده اند.

وی تصریح کرد: به طور قطع مدیران مربوطه و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان باید پیگیر این موضوع باشند که چرا تا به امروز این دستور اجرا نشده است.

او گفت: تا شخص مدیریت ارشد استان فرماندهی این عملیات را به دست نگیرند و همچنین نماینده منطقه در سطح وزارت نیرو تامین اعتبار و نیز تیم اقدام فوری را اعزام نکنند ما نمی‌توانیم مشکلات موجود آب شرب مردم مرزدار اورامانات را حل کنیم لذا باید در این مسیر گام برداریم.

اورامانات به منطقه ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان