هیچ واحد تولیدی نباید بدلیل معوقات بانکی تعطیل شود


هیچ واحد تولیدی نباید بدلیل معوقات بانکی تعطیل شود

سنندج‌ - ایرنا - معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان گفت: هیچ کارخانه یا کارگاهی نباید به سبب معوقات بانکی تعطیل شود ضمن اینکه تسهیلات ارزان قیمت باید در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد.

یزدان فلاحی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان دهگلان اظهار داشت: نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید اهمیت حمایت از سرمایه گذاران واقعی در استان کردستان را ضروری‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخورد جدی با بر هم زنندگان امنیت جامعه ضرورت دارد، تاکید کرد: قانون جدید کاهش مجازات حبس مختص جرایم سبک است و با جرایم خشن و افرادی که مرتکب این جرایم می شوند با شدت هر چه تمامتر برخورد می‌شود.

معاون قضایی و معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کردستان افزود: عملکرد موثر تک تک قضات و کارکنان دادگستری سبب ارتقای اعتماد عمومی در جامعه شده و سبب می‌شود مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان دهگلان در خصوص بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز آب گفت: دهگلان دارای سرمایه ارزشمند اراضی ملی و منابع طبیعی است و ضروری است تا در مواقع اجرای حکم با قاطعیت عمل شده و با کسانی که قصد سوء استفاده از منابع طبیعی و عرصه های ملی دارند، برخورد شود.

فلاحی به نقش بارز و ارزشمند وکلا در دستگاه قضایی اشاره کرد و یادآور شد: وکلا یاریگر عدالت هستند و بنا بر این است که قاضی و وکیل در کنار هم حق را به حقدار برسانند.

وی با اشاره به کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری دهگلان اضافه کرد: همکاران زحمتکش دادگستری دهگلان تنها با ۴۸ درصد چارت قضایی و اداری مشغول به فعالیت هستند البته به زودی دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران در این شهرستان فعال خواهد شد.

در ابتدای این مراسم علی سرمدی واله رییس سابق دادگستری دهگلان از تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در دادگستری دهگلان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده به دادگستری وارد شد و تعداد ۱۱ هزار و ۹۸۰ فقره پرونده نیز مختومه شد که این مساله سبب رضایت مردم این شهرستان گردید.

در پایان این مراسم حکم انتصاب قادر افتخاری مهر به عنوان رییس جدید دادگستری و زاهد کریمی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان دهگلان از طرف ریاست قوه قضاییه ابلاغ و از زحمات علی سرمدی واله رییس سابق دادگستری و حسین مهری دادستان سابق این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان