144 معتاد متجاهر در کردستان جمع‌آوری شدند


144 معتاد متجاهر در کردستان جمع‌آوری شدند

سنندج - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: در 2 هفته اخیر 144 معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، سردار علی آزادی روز دوشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار داشت: از این تعداد ۳۱ نفر در سنندج و ۱۰۳ نفر نیز در دیگر شهرستان‌ها شناسایی و جمع‌آوری شده اند.

وی با بیان اینکه این افراد با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی جمع‌آوری شدند، یادآور شد: تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد به افزایش جرائم خرد در جامعه از جمله سرقت و خرده فروشی مواد مخدر دامن زده بود و علاوه بر آن باعث الگوپذیری جوانان از افراد متجاهر مصرف کننده مواد مخدر در ملاء عام و اماکن عمومی شده بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان آسیب پذیری خانواده معتادان متجاهر در قبال آزار و اذیت آنان را از دیگر پیامدهای تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد اعلام کرد و افزود: این افراد هم اکنون در ترک‌های اجباری مراکز وابسته به بهزیستی بستری هستند.

سردار آزادی به افزایش ۱۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در چهار ماه و ۱۰ روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: آمار کشفیات سال گذشته ۶۱۲ کیلو و ۲۴۱ گرم بود که این میزان امسال به ۷۱۷ کیلو و ۱۶۴ گرم افزایش یافته که ۸۵ درصد کشفیات از نوع تریاک است.

وی به متوسط سن معتادان دستگیر شده در استان نیز اشاره کرد و افزود: یک درصد این افراد بین ۱۵ تا ۲۰ سال، ۲۱ درصد بین ۲۰ تا ۳۵ سال، ۲۰ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال و سه درصد ۶۰ به بالا بودند و بیشترین رده سنی با ۵۵ درصد را میانگین سنی ۳۵ تا ۴۰ سال به خود اختصاص داده ضمن اینکه ۳۸ درصد دستگیرشدگان بیکار و دارای مشاغل کاذب هستند.

سردار آزادی به اختصاص یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار در سال گذشته به حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و مشارکت در زمینه مبارزه با اعتیاد در استان اشاره کرد و یادآور شد: این مبلغ امسال ۳۰۰ میلیون تومان بوده که به زودی به بهزیستی داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان هم با اشاره به نگهداری ۱۲۳ معتاد متجاهر در کمپ های اجباری و ۱۲۲ معتاد در کمپ‌های اختیاری ترک اعتیاد استان گفت: مرکز جامع اعتیاد با ظرفیت ۳۰۰ نفر به زودی در استان راه اندازی می شود که به صورت یک ساله تمام مراحل درمان تا مهارت آموزی و اشتغال معتادان را دنبال می کند.

سید صباح قریشی افزود: بانک اطلاعاتی غربالگری معتادان استان هم در دست راه اندازی است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان هم با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم استان جمع آوری معتادان متجاهر است، افزود: این افراد چهره شهر را مخدوش کرده و از لحاظ تربیتی و اجتماعی هم برای شهروندان ناخوشایند است.

فرانک قدسی با اشاره به راه اندازی اردوگاه صیانت و حرفه آموزی در ۱۰ استان کشور، اجرای این طرح در استان را پیش زمینه ای برای راه اندازی مرکز جامع اعتیاد برشمرد و گفت: تا زمانی که این اردوگاه در استان نباشد نمی توان به گام دوم بازگشت فعال معتادان بهبودیافته به جامعه و فضای کسب و کار امید داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه