آسفالت 733 هزار مترمربع از معابر روستاهای گنبدکاووس


آسفالت 733 هزار مترمربع از معابر روستاهای گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - توسعه و عمران روستایی در قالب اجرای طرح‌ هادی که بیش از سه دهه‌ از عمر آن می‌گذرد، علاوه‌ بر ساماندهی مسکن روستانشینان به توزیع عادلانه امکانات از جمله زیرسازی و آسفالت معابر کمک کرده به طوری که به گفته مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس از سال 92 تاکنون 733 هزار متر مربع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شد.

مرتضی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان از اهداف اجرای طرح‌های هادی در مناطق روستایی است.

وی بابیان اینکه این میزان آسفالت طی هفت سال گذشته در معابر ۸۱ روستای بخش مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس انجام شده، افزود: ۴۵۰ هزار مترمربع از این معابر از محل اهدای سه هزار و ۲۰۰ تن قیر یارانه‌ای دولت و مشارکت دهیاری‌ها آسفالت شد.

صابری همچنین با یادآوری خسارت سیل روزهای آغازین سال گذشته به معابر ۱۷ روستای گنبدکاووس افزود: برای بازسازی معابر شامل جدول کشی و آسفالت این روستاها ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه تخصیص یافت و با این بودجه عملیات بازسازی با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس همچنین با اشاره به تهیه طرح هادی برای تمامی ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان گفت: افق پیش بینی شده برای این طرح‌ها ۱۰ ساله است که باید پس از پایان زمان پیش‌بینی شده دوباره در آن بازنگری شود.

صابری افزود: طرح هادی ۱۳۱ روستای گنبدکاووس با پایان افق ۱۰ ساله به بازنگری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز دارد که باتوجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای مالی دولت و نیز میزان تخصیص اعتبارات استانی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، فقط در سال میتوان ۲ طرح هادی روستایی را بازنگری کرد.

وی ادامه داد: امسال اجرای طرح هادی یا تکمیل بخشی از آن در ۷۱ روستای گنبدکاووس آغاز شده که تاکنون در ۳۲ روستا مرحله نخست اجرای طرح شامل آسفالت خیابان‌های اصلی و معابر پرتردد به پایان رسید.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس همچنین از پرداخت ۵۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان در هفت سال اخیر خبر داد و گفت: با این میزان تسهیلات، مقام سازی هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی شروع شده که تاکنون ساخت ۸۰۰ واحد آن به پایان رسیده است.

به گفته صابری، عملیات اجرایی ۹۸۰ واحد مسکونی باقی مانده از جمله ۵۵۰ واحد مسکن محرومان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: طرح ویژه مسکن روستایی برای تمام روستاهای شهرستان و شهر اینچه برون به دلیل داشتن جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر قابل اجرا است و به هر خانوار متقاضی ۴۰۰ میلیون ریال وام پنج درصد با باز پرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط