زکات استان قزوین در مناطق جمع آوری شده هزینه می شود


زکات استان قزوین در مناطق جمع آوری شده هزینه می شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ، این نهاد را امانت دار مردم دانست و گفت : زکات و کمک های مردمی براساس نیت اهدا کننده و در مناطق جمع آوری شده هزینه می شود.

مهرعلی حق گویان روز دوشنبه در مراسم تجلیل از زکات دهندگان و عاملان پرتلاش زکات افزود : کمیته امداد امام (ره) رسالت بزرگی دارد و این رسالت در جریان عظیم انفاق و نیکوکاری رقم می خورد.

وی ادامه داد: اگرچه کمیته امداد در جریان تولید فقر نقشی ندارد و منابع و ابزار و امکانات در اختیار این نهاد برای کاهش فقر بسیار محدود است، اما در عین حال تلاش می کند تا آسیب های ناشی از فقر را کاهش دهد.

حق گویان افزود : کمیته امداد امام (ره) با توجه به شرایط تولید فقر، همت خود را بر خدمت رسانی به نیازمندان قرار داده است و برای تحقق این مهم از ظرفیت های مختلف بهره می برد.

به گفته وی کمیته امداد امام (ره) امانت دار مردم است از این رو همه کمک های مردمی در همان مناطقی که دریافت شده و براساس نیت اهداء کننده، هزینه می شود و ریالی از کمک های مردمی در جای دیگر و یا برای کار دیگر صرف نمی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام استان قزوین گفت : زکات جمع آوری شده در هر منطقه یا روستا برای نیازمندان همان منطقه باید هزینه شود و این روندی است که در حال حاضر در این نهاد وجود دارد و ما به عنوان امانت دار مردم، به لحاظ شرعی خود را مدیون نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در عرصه زکات تلاش می کنند اهمیت کار خود را بدانند، افزود : زکات دستوری الهی است که همتراز نماز شمرده شده از این رو باید نسبت به اجرای آن همت کنیم.

حق گویان اولویت مصرف زکات را برای نیازمندان دانست و یادآورشد : هر کسی که برای جمع آوری زکات تلاش می کند ضمن اجرای این دستور الهی برای کمک به نیازمندان نیز گام برداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی