سونی به دنبال آزمایش میدانی نخستین نسخه خودروی برقی خود


سونی به دنبال آزمایش میدانی نخستین نسخه خودروی برقی خود

ایتنا - کمپانی سونی با رونمایی از اولین خودروی برقی خود در نمایشگاه CES بسیاری از افراد را شگفت‌زده کرد. در آن زمان این کمپانی اعلام کرد که این خودرو را در جاده‌های عمومی مورد استفاده قرار نخواهد بود اما بعد از گذشت شش ماه به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد تا این خودرو را به خیابان‌ها وارد کند.

کمپانی سونی اعلام کرد که قصد دارد تا آینده‌ای نه‌چندان دور تنها خودروی برقی برند خود به نام Vision-S را در جاده‌ها تست کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، کمپانی سونی با رونمایی از اولین خودروی برقی خود در نمایشگاه CES بسیاری از افراد را شگفت‌زده کرد. در آن زمان این کمپانی اعلام کرد که این خودرو را در جاده‌های عمومی مورد استفاده قرار نخواهد بود اما بعد از گذشت شش ماه به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد تا این خودرو را به خیابان‌ها وارد کند.

کمپانی سونی در توضیحات ویدیوی مرتبط با این خودرو که Vision-S نام دارد، اعلام کرده است که این خودرو برای پیشبرد فناوری‌های حسی و سوتی سونی به خیابان‌های توکیو راه پیدا کرده است. همچنین طرح اولیه این خودرو برای انجام تست‌های میدانی در سال مالی جاری در حال توسعه است.

سونی اظهار کرد که این طرح اولیه را تنها برای نمایش فناوری خود به خودروسازان ساخته است. بااین‌حال به نظر می‌رسد که این غول فناوری علاقه مند است که این خودرو را وارد دنیای جدیدتری بکند. جالب است بدانید که Vision-S دارای دو موتور 200 کیلوواتی است که یکی در جلو و دیگری در عقب قرار دارد.
سونی به دنبال آزمایش میدانی نخستین نسخه خودروی برقی خود

این اتومبیل برقی می‌تواند 0تا 62 مایل را در 4.8 ثانیه طی کند و سرعت نهایی آن 149 مایل بر ساعت است. زمانی که سونی از این خودرو رونمایی کرد، قابلیت‌های خودران بودن آن در سطح 2 بود. خودروهای سطح 2 می‌توانند کارهایی نظیر هدایت خودرو، افزایش سرعت و ترمز کردن را به خوبی انجام دهند اما وجود راننده برای کنترل خودرو در شرایط حساس الزامی است. این کمپانی اعلام کرده است که قصد دارد تا سطح خودران بودن این اتومبیل را افزایش بدهد اما لزوما روی آن تأکید ندارد.

جالب است بدانید که خودروی Vision-S برای ارائه قابلیت‌هایی نظیر خودران بودن و تشخیص افراد و اشیا در داخل و خارج خودرو به 33 سنسور متفاوت تجهیز شده است. این خودرو می‌تواند به‌منظور سازگاری با تمایلات افراد داخل خودرو با تنظیمات مرتبط با کابین همگام شود.

به‌صورت کلی خودروی Vision-S در ماه ژانویه توجه بسیاری از افراد را به خو جلب کرد و احتمال می‌رود که روزی بتوانیم یکی از خودروهای سونی را در جاده‌ها ببینیم یا حتی برانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی