ضرر 320 میلیارد دلاری گردشگری جهان توسط کرونا


ضرر 320 میلیارد دلاری گردشگری جهان توسط کرونا

محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا 300 میلیون نفر از گردشگران جهان کم کرده و باعث شده گردشگری بین المللی 320 میلیارد دلار زیان ببیند یعنی 3 برابر بیشتر از آنچه طی بحران اقتصادی جهان در 2009 از دست داده بود.

ضرر 320 میلیارد دلاری گردشگری جهان توسط کرونا

به گزارش پول نیوز به نقل از راشا تودی، محاسبات سازمان ملل نشان می‌دهد صنعت گردشگری جهان بیش از 300 میلیارد دلار از درآمد خود را به خاطر توقف کامل سفرها ناشی از همه گیری ویروس کرونا از دست داده است.

در پنج ماه اول سال جاری میلادی، اکثر کشورهای جهان مجبور شدند جهت مهار همه گیری ویروس کرونا محدودیت ها و قرنطینه هایی اعمال کنند. این محدودیت ها باعث 56 درصد کاهش ورود گردشگران نسبت به سال گذشته شد. تنها در ماه مه، گردشگران بین المللی 98 درصد نسبت به همین ماه در 2019 کاهش داشت.

سازمان جهانی گردشگری طی گزارشی که در اوایل همین هفته منتشر شد اعلام کرد:« محدودیت های اعمال شده 300 میلیون نفر از گردشگران جهان کم کرده و باعث شده گردشگری بین المللی 320 میلیارد دلار زیان ببیند یعنی 3 برابر بیشتر از آنچه طی بحران اقتصادی جهان در 2009 از دست داده بود.

منطقه آسیا پاسیفیک که شاهد آغاز همه‌گیری ویروس کرونا بوده، بیش از همه از این نظر آسیب دیده و 60 درصد از گردشگرانش را در پنج ماه اول سال جاری میلادی از دست داده است. پس از آن اروپا بیشترین آسیب را دیده و 58 درصد ورودی کمتری داشته است. خاورمیانه 51 درصد و قاره آمریکا و آفریقا هر دو 47 درصد از گردشگران خود را طی این دوره از دست دادند.


زوراب پولولیکا شویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت:« کاهش تعداد گردشگران تهدیدی جدی برای گذران زندگی میلیون‌ها نفر مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه است. آخرین آمار نشان می‌دهد لازم است هر چه سریعتر پس از برقرار شدن امنیت در سراسر جهان، گردشگری آغاز شود».

سازمان جهانی گردشگری قبلاً سه سناریوی احتمالی برای شرایط گردشگری در جهان ارائه داده بود که طبق آن و با توجه به مدت زمان متوقف بودن سفرها در سراسر جهان، 58 درصد، 70 درصد یا 78 درصد از ورودی گردشگران در سال جاری میلادی کم میشود. در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل هم هشدار داده شد همه‌گیری ویروس کرونا 1.2 تا 3.3 تریلیون دلار به این صنعت آسیب می رساند.

روند نزولی گردشگری جهان در ماه ژوئن، پس از بازگشایی مرزهای برخی کشورها متوقف شد. آخرین تحقیقات سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد 40 درصد از مقاصد گردشگری در حال حاضر محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را تسهیل کرده اند ولی 53 از مقاصد گردشگری جهان هنوز مرزهای خود را به روی گردشگران بسته اند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج