متقاضیان بیمه بیکاری در سامانه جدید تقاضای خود را ثبت کنند


متقاضیان بیمه بیکاری در سامانه جدید تقاضای خود را ثبت کنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از جزئیات سامانه جدید بیمه بیکاری خبر داد و گفت: متقاضیان بیمه بیکاری در سامانه جدید تقاضای خود را ثبت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان بیمه بیکاری صرفاً از طریق سامانه جامع روابط کار امکان پذیر است، اظهار کرد: سامانه جامع روابط کار از سال گذشته فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرد و اکثر خدمات حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه متقاضیان بیمه بیکاری برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند، افزود: با توجه به اجرای سراسری زیر سامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار، از تاریخ 6 مردادماه امسال سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری سابق مسدود و با قرار گرفتن لینک زیر سامانه روابط کار به نشانی http://prkar.mcls.gov.ir/Login متقاضیان باید برای تداوم مقرری بیمه بیکاری و یا ثبت نام جدید به این آدرس مراجعه کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، تصریح کرد: بعد از پایان مراحل ثبت نام فرآیند رسیدگی وبرقراری بیمه بیکاری متقاضیان از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می‌شود.

اصغری با اشاره به اینکه متقاضیانی که بیمه بیکاری آنها تداوم دارد و یا درخواست بیمه بیکاری دارند به سامانه جدید مراجعه کنند، ادامه داد: کسانی که در سامانه قدیم بیمه بیکاری درخواست خود را به ثبت رسانده اند، اطلاعات آنها به سامانه جدید انتقال داده می شود اما برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالاً تغییرات به سامانه جدید مراجعه کنند.

وی بیان کرد: کارگران و کارفرمایانی که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می‌توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره‌مند شوند.

اصغری در پایان گفت: تمامی کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن