جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز امسال به صورت کشوری برگزار می‌شود


جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز امسال به صورت کشوری برگزار می‌شود

مدیرعامل کانون معلولین توانا گفت: برای تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان تصمیم گرفتیم که بخشی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را روی کودکان و دانش‌آموزان معطوف کنیم لذا برگزاری جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز در دستور کار ما قرار گرفت اما امسال به خاطر شرایط کرونایی این جشنواره به‌صورت مجازی و کشوری برگزار می‌شود.

محمدرضا هادی‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: به‌منظور حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز همچون سال‌های گذشته به‌صورت حضوری برگزار نمی‌شود بلکه به‌صورت جشنواره مجازی استعدادیابی و نخبه‌پروری برگزار خواهد شد.

وی افزود: سال‌های گذشته جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز محدود به استان قزوین می‌شد و همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برگزاری جشنواره به‌صورت کشوری و سراسری بود، خوشبختانه این دوره از جشنواره در فضای مجازی به‌صورت سراسری و کشوری برای تمام دانش آموزان قابل‌دسترس خواهد بود.

مدیرعامل کانون معلولین توانا اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنها ملاک و معیار جشنواره برای تجلیل از دانش‌آموزان نمره و معدل آن‌ها بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تمام استعدادهای دانش‌آموزان همچون استعدادهای هنری، ورزشی، علمی و ایده‌یابی و خلاقیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: کانون معلولین توانا از بدو تشکیل این سازمان مردم‌نهاد، تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا از ۲۲ سال پیش جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز را کلید زده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی کانون معلولین توانا، هادی‌پور یادآور شد: از همان سال‌های نخست فعالیت کانون با بررسی‌هایی که توسط تیم ارزیابی و کارشناسی انجام شد، متوجه شدیم که دغدغه‌های فرهنگی به‌ویژه عدم فرهنگ مناسب در خصوص نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت بزرگ‌ترین چالش افراد دارای معلولیت در جامعه است.

وی افزود: به همین منظور آموزش و ترویج فرهنگ نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت و آشنایی با دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها مورد توجه کانون توانا قرار گرفت، از آنجا که در مقوله تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان نگاه بلندمدت داشتیم، تصمیم گرفتیم که بخشی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را روی کودکان و به‌ویژه دانش‌آموزان معطوف کنیم.

مدیرعامل کانون معلولین توانا بیان کرد: برگزاری جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز به‌صورت جدی در دستور کار کانون توانا قرار گرفت و تا امروز که بیست‌ودومین سال برگزاری آن است، ادامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان اجزای اصلی تشکیل‌دهنده آینده جامعه اگر از همان سنین کودکی و نوجوانی با مفاهیم معلولیت و نیازهای معلولان آشنا شوند می‌توانند در روند بهبود فرهنگ جامعه و زندگی افراد دارای معلولیت در آینده نقش بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد