مشخص شدن مودیان مشمول تبصره کرونایی قانون مالیات


مشخص شدن مودیان مشمول تبصره کرونایی قانون مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از اضافه شدن یک گروه به مشمولان تبصره 100 قانون مالیات در شرایط شیوع کروناویروس خبر داد.

ناصر هاشمی دوشنبه ۱۳ مرداد در جمع خبرنگاران و با اشاره به ابلاغ تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و نحوه اجرای دستورالعمل مالیات مقطوع عملکرد اشخاص حقیقی، گفت: در گذشته، سه گروه مشمول این تبصره بودند اما امسال به دلیل شیوع کروناویروس و تمرکز بر حمایت از مودیان مالیاتی، تبصره ماده ۱۰۰ مالیات مقطوع ۹۸ مودیان مالیاتی، یک گروه دیگر را نیز در بر می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: بر این اساس، مودیانی که سقف فروش کالا و خدمات آنان در سال ۹۸ به میزان ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال باشد، شامل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم خواهند بود.

او اضافه کرد: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای بهره‌مندی از این دستورالعمل پایان مرداد امسال است و مودیان برای استفاده از این قانون باید ضمن مراجعه به نشانی الکترونیکی www.tax.gov.ir فرم مربوطه را تکمیل کنند.

هاشمی اعلام کرد: این قانون شامل مشاغلی که نخستین سال فعالیت آنها عملکرد سال ۹۸ باشد نخواهد بود و باید اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی تسلیم کنند.

او ادامه داد: خریداران سکه در سال ۹۸ از بانک مرکزی نیز مشمول مفاد این دستورالعمل نیستند و برای مشمولان نیز امکان پرداخت مالیات مقطوع با اقساط حداکثر پنج ماهه و به نسبت مساوی در نظر گرفته شده است.

هاشمی تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا یا ارائه خدمات سال ۹۸ آنها از ۹۹۰ میلیون تومان کمتر باشد نیز از تکلیف تسلیم اظهارنامه معاف هستند و می توانند مالیات مقطوع را براساس این دستورالعمل پرداخت کنند.

او با اشاره به نحوه تعیین مالیات و پرداخت آن گفت: صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا ۲.۵ میلیون تومان، بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۷، صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان، چهار درصد افزایش نسبت به سال ۹۷، صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از پنج تا ۱۰ ملیون تومان، هشت درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۷ و صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از ۱۰ میلیون تومان، ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۷ خواهند داشت.

هاشمی با دعوت از اشخاص حقیقی به پرداخت مالیات تا پایان مرداد ۹۹، افزود: فعالان اقتصادی که اظهارنامه مالیاتی را ارائه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ را برای مالیات مقطوع تکمیل نکنند، مشمول هیچگونه تسهیلات و معافیت مالیاتی نخواهند شد و طبق قانون مشمول جریمه غیر قابل بخشش نیز می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس