سلسله جلسات مجازی در حوزه غدیر شناسی برگزار می شود


سلسله جلسات مجازی در حوزه غدیر شناسی برگزار می شود

​برنامه‌های ایام غدیر مرکز قرآن‌ و عترت وزارت بهداشت اعلام شد. این برنامه‌ها شامل مسابقات مجازی در خصوص زوایای مختلف زندگی مولا علی(ع) و سلسله جلسات مجازی در حوزه غدیر شناسی است .

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، «ولی‌الله صحبت‌لو» در خصوص برنامه‌های این مرکز در ایام عید سعید غدیر، گفت: برنامه‌های خوبی در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از سوی مرکز و مجامع تخصصی کانون‌های مذهبی و قرآن و عترت وزارت بهداشت تدارک دیده شده است.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، عید سعید غدیر را عیدی بزرگ برای مومنان و مسلمانان جهان دانست و گفت: اولین برنامه در ستاد وزارت بهداشت، تکریم و تجلیل از ساداتی است که در وزارت بهداشت مشغول به خدمت هستند، در ادامه مسابقه الکترونیکی «خطبه غدیر» برای مشارکت همکاران ستادی وزارت بهداشت در این عید بزرگ برگزار خواهد شد. این مسابقه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۳ و ۱۴ مرداد برگزار می‌شود.

این مقام مسئول به برگزاری «طرح علوی» توسط مجمع تخصصی کانون‌های قرآن‌ و عترت وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف توسعه و ترویج کتاب خوانی و شناخت زوایای مختلف زندگی امام علی(ع) برگزار خواهد شد. بر اساس این طرح، ۱۰ کتاب در دهه امامت و ولایت معرفی می‌شود تا علاقمندان با معرفی کتاب‌های نویسندگان برجسته در این حوزه، منابع مورد نیاز خود را دریافت کنند. قسمتی از مطالب مهم این کتاب‌ها به حالت پادکست و به صورت مسابقه آماده می‌شود و روزانه از پنج نفر برگزیده نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی از برگزاری مسابقه «کتاب خوانی مجازی خطبه غدیر» مخصوص دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و بیان داشت: این مسابقه به همت مجمع تخصصی کانون‌های مذهبی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، مسابقه «شعر غدیر» نیز در اینستاگرام برگزار خواهد شد که بر این اساس شرکت کنندگان فیلم شعرخوانی، اشعار و سروده‌های خود را برای ما ارسال می‌کنند و از سوی داوران، بهترین سروده‌ها و شیوه شعرخوانی مشخص و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

صحبت‌لو از برگزاری سلسله جلسات لایو اینستاگرامی با موضوع غدیرشناسی خبر داد و گفت: این بخش با بارگذاری فیلمی از دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آغاز خواهد شد و در ادامه فیلم‌ها و سخنرانی‌های افراد صاحب نظر در حوزه غدیر شناسی در قالب سلسله جلسات مداوم در طول سال در پیج اینستاگرام مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت قرار داده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری مسابقه «ایده برتر هشتگ عید غدیر» خبر داد و گفت: این مسابقه توسط مجمع تخصصی کانون‌های قرآن‌ و عترت وزارت بهداشت اجرا می‌شود که در نهایت از میان هشتگ‌های اعلام شده، سه هشتگ برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)