حوادث کار در استان سمنان پنج فوتی داشت


حوادث کار در استان سمنان پنج فوتی داشت

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: حادثه هنگام کار طی سه ماه نخست امسال در استان سمنان مرگ پنج نفر را رقم زد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این نوع حوادث در استان 44 درصد کاهش یافت.

مهدی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سه ماه نخست سال گذشته ۹ نفر به دلیل حادثه حین کار جان خود را در استان از دست دادند.

وی افزود: ۸۲ نفر در بهار امسال برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل آسیب‌دیدگی و مصدومیت هنگام کار به مراکز پزشکی قانونی سراسر استان مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: تعداد افراد آسیب دیده ناشی از حادثه هنگام کار در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافت.

نوروزی ادامه داد: ۸۶ نفر به دلیل حادثه ناشی از کار در سه ماه نخست سال گذشته در پزشکی قانونی استان سمنان مورد معاینه‌های بالینی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: رعایت اصولی ایمنی و آموزش به کارگران راهکار مهم در کاهش حوادث کار است و باید این موضوع مهم مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت روند کاهشی آمار حوادث کار در استان سمنان باید با اتخاذ تمهیداتی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با جدیت پیگیری شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: به صفر رساندن حوادث ناشی از کار شدنی است و با فرهنگ سازی فعالیت اصولی نحوه کار در واحدهای تولیدی می‌توان این چالش را برطرف کرد.وی اظهار داشت:

بیشترین حوادث کار در استان سمنان سال گذشته مربوط به مشاغل ساختمانی و معادن بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی