48 میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد


48 میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد

گچساران-ایرنا- فرمانده انتظامی گچساران گفت: 48میلیارد و 914 میلیون و 482 هزار ریال کالای قاچاق امسال در این شهرستان کشف شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید محمد موسوی روز دوشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران افزود: ۱۷۹ نفر متخلف از ابتدای امسال تاکنون در این زمینه شناسایی ودستگیر که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافته است.

موسوی ابراز کرد: ۹۵ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق امسال در این شهرستان متوقف شد که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک از دیگر کالاهای کشف شده در این شهرستان بوده است.

موسوی گفت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان و اخلالگران در امور اقتصادی، از اولویت های پلیس گچساران است و اطلاع رسانی به موقع شهروندان در زمینه اعمال مجرمانه به ویژه در بحث کالای قاچاق، فضا را برای مجرمان نا امن خواهد کرد.

فرماندار گچساران در این نشست گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به رونق تولید کمک خواهد کرد که ین امر نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی است.

علی خوان پایه ابراز کرد: قاچاق کالا سبب سلب اعتماد عمومی، عدم ثبات بازار، تضعیف تولید کننده داخلی و کالای ایرانی و بیکاری جوانان می‌شود که به همین دلیل متولیان امر باید اهتمام جدی به مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.

وی قاچاق را عامل بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در کنار بحران اقتصادی اعلام کرد و افزود: حمایت از کالای ایرانی مستلزم مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ترویج فرهنگ صحیح و اصولی کالای ایرانی است.

خوان پایه ادامه داد: بیکاری،تهدید سلامت فردی، ترویج فرهنگ قانون گریزی از مهمترین مشکلات اجتماعی و فرهنگی قاچاق کالا و ارز است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!