معلولان برای نمایش توانمندی‌های خود نیازمند کسب درآمد هستند


معلولان برای نمایش توانمندی‌های خود نیازمند کسب درآمد هستند

زنجان - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های جانباران و معلولان استان زنجان گفت: معلولان برای داشتن انگیزه و نشان دادن توانمندی‌ها و عزم و اراده بالای خود، نیازمند حمایت، کسب درآمد و شغل مناسب هستند و نباید این حق قانونی از آنان دریغ شود.

مهدی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر اجرای قانون استخدام سه درصدی معلولان تاکید کرد و افزود: معلولان قشری توانمند و خلاق هستند و در استخدام ها نباید مورد بی مهری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه معلولان نیز تاکید دارند که به لحاظ درآمد روی پای خود بایستند، اظهار داشت: طبق ماده ۱۵ لایحه حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف شده است حداقل ۳ درصد از مجوزهای استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وزارتخانه ها، موسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی را که از بودجه کشور استفاده می کنند به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهند.

مرادی با بیان اینکه معلولان نیز نیازمند حضور در اجتماع و دیده شدن هستند، افزود: هرچند دید جامعه طی سال های اخیر نسبت به این قشر بهتر شده است اما این کافی نیست و باید ارتقا پیدا کند.

وی که خود نیز جزو جامعه معلولان و در یکی از ادارات این استان مشغول به کار و خدمت رسانی است، اظهار داشت: معلولان در میادین ورزشی برون مرزی نیز برای کشور فخرآفرینی‌ های بسیار کرده‌ اند که به حتم در عرصه کار و خدمت‌رسانی هم افتخارآفرین خواهند بود و فقط باید فرصت و میدان به آنان داد تا انگیزه، توانایی و خلاقیت های بالای خود را نشان دهند.

مرادی که در دوران ورزشکاری، عناوین قهرمانی مختلفی را در میدان رقابت های ورزشی کسب کرده است، افزود: این قشر از جامعه، نشان داده اند که معلولیت محدودیت و محرومیت نیست و نباید به این بهانه (معلول بودن)، از زندگی اجتماعی محروم باشند.

رییس هیات ورزش‌های معلولان و جانبازان استان زنجان با بیان اینکه معلولان در کنار موضوع استخدام، خواسته های بسیار کوچک و حداقلی دارند که نیازمند توجه مسوؤلان امر است، گفت: مناسب سازی معابر و مکان های عمومی برای آمد و شد معلولان، یکی از خواسته های این قشر است تا بتوانند همانند افراد عادی جامعه به فعالیت های بیرون از خانه بپردازند.

مرادی با بیان اینکه برخی مواقع معلولان کارهایی را انجام داده اند که انجام آن حتی برای افراد سالم نیز بسیار سخت و شاید غیرممکن بوده است، تصریح کرد: معلولان برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود در جامعه نه فقط نیازمند دلسوزی و ترحم نیستند بلکه بیزار از آن بوده و تنها خواسته آنها حمایت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا