مدیرکل ورزش: گزارشی از ابتلای ورزشکاران کرمانی به کرونا ارائه نشده است


مدیرکل ورزش: گزارشی از ابتلای ورزشکاران کرمانی به کرونا ارائه نشده است

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به عملکرد کمیته نظارت بر اماکن ورزشی گفت: تاکنون گزارشی از ابتلای پرسنل ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها و ابتلای ورزشکاران به کرونا دریافت نشده است.

میثم پاریزی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در رفسنجان افزود: کمیته نظارت بر اماکن ورزشی کرمان به‌عنوان یکی از کمیته های نظارتی بیست و دوگانه کرونا در این استان با مسئولیت اداره‌کل ورزش و جوانان کرمان و شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: نظارت‌ها بر حوزه ورزش با وجود ستاد استانی مقابله با کرونا از زمان شیوع این ویروس به ریاست استاندار کرمان آغاز شد و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در ماه‌های اولیه شیوع ویروس کرونا تعطیلی صنوف مختلف را داشتیم و پس از تغییر رفتار در بخش‌های مختلف، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت استان فعالیت‌ها دنبال شد.

وی تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی را در رابطه با فعالیت باشگاه‌های ورزشی که مجوز فعالیت دارند را از دانشگاه علوم پزشکی کرمان دریافت کردیم.

پاریزی افزود: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، چک لیست‌هایی از اقدامات مورد نظر تهیه کردیم که این لیست‌ها با هماهنگی ستاد داخلی و تشکیل گروه بازرسی ویژه و اماکن مورد نظر برای بازرسی ایجاد شد و مجموعه نظارت‌ها را بر اساس چک لیست‌ها آغاز کردیم.

وی بیان داشت: به‌صورت هفتگی گزارش نظارت‌ها را به بازرسی استانداری ارسال می‌کنیم و نظارت‌ها با تایید استانداری کرمان انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اماکن ورزشی رفسنجان با رعایت موارد بهداشتی فعالیت می‌کنند و سه مورد از جمله تهویه متبوع و مطلوب، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در فرایند نظارت‌ها مورد توجه ادارات ورزش و جوانان استان کرمان است.

وی ادامه داد: از استاندار کرمان درخواست کردیم که لیست اماکن بخش دولتی و سایر دستگاه‌ها، ادارات و موسسات را به اداره‌کل ورزش و جوانان ارائه کنند که نظارت‌ها در این حوزه و اماکن بخش خصوصی نیز انجام شود.

پاریزی افزود: بخشی از رشته‌های تیمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند و با توجه به نیاز آموزش‌ها را در استان و سطح شهرستان‌ها گسترش دادیم.

وی از همکاری مناسب مردم، هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی و سمن‌ها و رسانه‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: این اتفاق باعث شد که فعالیت‌های ورزشی در استان کرمان دنبال شود و شاهد آسیب و ضرر بیشتر به باشگاه‌داران نباشیم.

پاریزی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط هنوز به شکل عادی برنگشته، امیدواریم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس در کشور و استان کرمان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدواریم با برد تیم فوتبال مس رفسنجان شاهد روز تاریخی در ورزش استان و صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد: صعود تیم فوتبال مس به لیگ برتر اتفاقی بسیار بزرگ که نشان دهنده ارتقای سطح تعامل بین مسئولان شهرستان و برنامه‌ریزی و فعالیت برنامه محور باشگاه است.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی مبنی بر حضور نیافتن تماشاگران در ورزشگاه بود که مردم فهمیم رفسنجان آن را به‌خوبی رعایت کردند و توسط مسئولان و ستاد کرونا نیز به خوبی بخش نظارت دنبال شده است.

پاریزی ادامه داد: تا امروز شاهد بودیم که تیم فوتبال مس رفسنجان، کادر فنی و عوامل مدیریتی بدون آسیب کار خود را ادامه می‌دهند و امیدواریم در ۲ بازی باقی‌مانده شاهد صعود قطعی این تیم به لیگ برتر کشور باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی