لباس مناسب برای افراد قد کوتاه


لباس مناسب برای افراد قد کوتاه

داشتن قد کوتاه از جمله مشکلاتی است که درصد زیادی از خانم‌ها با آن روبرو هستند و فکر می‌کنند گزینه‌های کمتری برای پوشیدن لباس‌های مد روز دارند، این افراد معتقدند که صنعت مد تنها برای خانم‌های قد بلند، لباس طراحی می‌کند اما غافل از اینکه بعضی ترفندها در اصول مد وجود دارد که قد شما […]

0
(0)

داشتن قد کوتاه از جمله مشکلاتی است که درصد زیادی از خانم‌ها با آن روبرو هستند و فکر می‌کنند گزینه‌های کمتری برای پوشیدن لباس‌های مد روز دارند، این افراد معتقدند که صنعت مد تنها برای خانم‌های قد بلند، لباس طراحی می‌کند اما غافل از اینکه بعضی ترفندها در اصول مد وجود دارد که قد شما را بلندتر نشان می‌دهد، طوری که هرگز از پوشیدن لباس‌های خود احساس ناراحتی نمی‌کنید. هر اندامی که دارید باید اصول لباس پوشیدن آن را بدانید اگر قد کوتاه و جثه کوچکی دارید می‌توانید با لباس پوشیدن صحیح قد خود را بلند جلوه دهید.

افراد قد کوتاه برای بلندتر دیده شدن چگونه لباس بپوشند؟

۱- در انتخاب شلوار دقت کنید

شلواری را انتخاب کنید که پاهای شما را کشیده‌تر نشان دهد، شلوارهای جین، کتان، راسته و تیره نسبت به شلوارهایی با رنگ روشن پاهای شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. از پوشیدن شلوارهای کوتاه یا برمودا و تا زدن شلوار خودداری کنید. از شلوارهایی با فاق بلند استفاده کنید و سعی کنید شلوارهایی انتخاب کنید که حالت دمپا داشته باشد تا روی کفش‌تان بیفتد اینگونه قد کشیده‌تر دیده می‌شود.

لباس مناسب برای افراد قد کوتاهدر صورت داشتن قد کوتاه از پوشیدن دامن‌های ماکسی خودداری کنید
۲- از پوشیدن دامن‌های بلند خودداری کنید

در صورت داشتن قد کوتاه از پوشیدن دامن‌های ماکسی خودداری کنید، زیرا این دامن‌ها قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. اگر علاقه زیادی به پوشیدن دامن دارید دامنی را انتخاب کنید که تا بالای زانو باشد و مدل آنها چین‌دار یا پلیسه باشد. اگر می‌خواهید دامن‌های بلند بپوشید حتما دامنی را انتخاب کنید که یک طرف آن تا زانو چاک داشته باشد تا باریکی پاهایتان را نشان دهد.

۳- گردن خود را بپوشانید

یک روش آسان برای نشان دادن بلندی قد این است که گردن خود را بپوشانید. از لباس‌های یقه اسکی و جذب استفاده کنید اینگونه مدل‌ها به دلیل کشیدگی خاصی که به فرم بدن می‌بخشند، گزینه مناسبی برای بلند نشان دادن قد هستند.

لباس مناسب برای افراد قد کوتاهبرای بلند نشان دادن قد از لباس‌های یقه اسکی و جذب استفاده کنید
۴- در سایز لباس دقت کنید

پوشیدن لباس‌های بسیار بزرگ و اورسایز برای افراد قد کوتاه، تا حدودی ریسک بالایی دارد. لباسی را انتخاب کنید که اندازه بدن و سایز تن شما باشد تا اندام ریز شما را کشیده‌تر نشان دهد، هیچوقت از لباس‌های گشاد و ضخیم نپوشید چون اینگونه لباس.ها باعث میشود که در لباس گم شوید و قد شما کوتاه‌تر از اندازه واقعی نشان داده شود.

۵- به رنگ لباس دقت کنید

لباس‌های تک رنگ انتخاب کنید زیرا انتخاب لباس‌های طرح‌دار با شلوار یا دامن ساده باعث می‌شود قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد. رنگ‌های تیره و پارچه‌های سبک را انتخاب کنید بعلاوه رنگ‌های تیره مخصوصا مشکی باعث لاغر بنظر رسیدن اندام شده و به افراد کوتاه قد کمک می‌کند که بلندتر دیده شوند. سعی کنید از لباس‌های ست و یکرنگ استفاده کنید یا اگر از ست کردن رنگ لباس‌ها خسته می‌شوید، می‌توانید لباسی را انتخاب کنید که از یک طیف رنگی باشد مثلاً از طیف رنگ‌های سرد یا رنگ‌های گرم باشد. لباس‌هایی با طرح های عمودی با یقه‌های هفت با ایجاد خطای دید شما را کشیده‌تر از حد معمول نشان خواهد داد.

لباس مناسب برای افراد قد کوتاهپوشیدن چکمه‌های بلند باعث می‌شود پاهایتان پنهان شود و قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد
۶- چکمه و کفش مناسبی انتخاب کنید

چکمه‌هایی را انتخاب کنید که تا مچ پا باشد نه اینکه تا زانو باشد زیرا پوشیدن چکمه‌های بلند باعث می‌شود پاهای شما داخل چکمه پنهان شود و در این صورت قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد. در صورت پوشیدن نیم‌پوت می‌توانید چکمه‌های خود را با هر چیز دیگری ست کنید. ولی در انتخاب کفش باید گفت کفش‌های عروسکی با پاشنه‌های تخت اصلا مناسب افراد کوتاه قد نیست. پوشیدن کفش‌های لژدار یا پاشنه‌دار برای شما انتخاب مناسب‌تری است زیرا باعث می‌شود که پاهای شما بلندتر دیده شود. البته در صورتی که با پوشیدن آنها احساس راحتی می‌کنید بهتر است کفش‌هایی با پاشنه‌های میخی را کنار بگذارید و از کفش‌هایی با پاشنه‌های مربعی و پهن استفاده کنید.

۷- در انتخاب زیور آلات و مدل مو دقت به خرج دهید

خانم‌های کوتاه قد کوتاهی در انتخاب زیورآلات راحت هستند. همیشه سعی کنید از زیور آلاتی استفاده کنید تا نیمه بالایی تنه شما را کشیده‌تر نشان دهد مثلا از گردنبندهای بلند و گوشواره‌های آبشاری استفاده کنید. کلید بلند قد بودن دیده شدن پوست بیشتر شما در همه بخش‌های بدن است و یکی از اشتباهات رایج افراد کوتاه پوشاندن گردن است. بخاطر داشته باشید که به عنوان یک قانون عمومی موهای کوتاه برای افراد کوتاه قد خیـلی منـاسب تر است. موی بلند باعث پوشیده شدن گردن و شانه ها شـده کـه این امر موجب میگردد که سر و بدن شما به عنوان یک تک بخش بنظر برسد و این کمکی به بلند قد به نظر رسیدن شما نخواهد کرد. پس مدل مویی را انتخاب کنید که سر شما را کوتاه نشان ندهد مثلا سعی کنید موهای خود را کوتاه نکنید و یا مدل مویی را انتخاب کنید که جلوی موهای شما را پرتر و پف‌دارتر نشان دهد و موهای اطراف جمع و جور باشد.

منبع: types of clothing for short women

مطالب مرتبط:
اصول نگهداری لباس برای مدت طولانی

بهترین لباس برای پیاده روی

لباس مناسب فصل تابستان

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)