والتری بوتاس: از دست رفتن لاستیک‌ها اصلا قابل پیش‌بینی نبود


فرمول یک ایران – والتری بوتاس می‌گوید که او اصلا حدس نمی‌زده که ممکن است تایرهایش در دور های پایانی از دست بروند. راننده تیم فرمول یک مرسدس که تمام مسابقه را پشت لوئیس همیلتون در رده دوم سپری کرده بود هنگام رد شدن از ورودی پیت لین دچار یک پنچری ناگهانی شد و مجبور شد تا یک دور کامل دیگر را برای رسیدن به پیت و تعویض لاستیک هایش بزند، که همین باعث...

فرمول یک ایرانوالتری بوتاس می‌گوید که او اصلا حدس نمی‌زده که ممکن است تایرهایش در دور های پایانی از دست بروند.

راننده تیم فرمول یک مرسدس که تمام مسابقه را پشت لوئیس همیلتون در رده دوم سپری کرده بود هنگام رد شدن از ورودی پیت لین دچار یک پنچری ناگهانی شد و مجبور شد تا یک دور کامل دیگر را برای رسیدن به پیت و تعویض لاستیک هایش بزند، که همین باعث شد تا در رده یازدهم مسابقه را تمام کند و از کسب امتیاز باز بماند. او پس از مسابقه گفت:

قطعا این بسیار ناامیدکننده و بسیار بدشانسی است. من باخبر شدم که پنچر شده‌ام و در همان حال باید یک دور کامل را تمام می‌کردم (تا به پیت برسم). پس ایده آل نبود.

تغییر استراتژی مرسدس و والتری بوتاس با ماشین ایمنی

آمدن دو ماشین ایمنی در دور های ابتدایی مسابقه بدین معنی بود که بوتاس، همیلتون و دیگر رقبا زودتر از آنچه که باید برای تعویض به لاستیک های هاردی که تا پایان مسابقه از آن قرار بود استفاده کنند، به پیت بیایند. بوتاس در اینباره افزود:

ما می‌دانستیم که قرار است مدت زیادی از این تایرهای هارد استفاده کنیم. واضح است که من سعی داشتم لوئیس را تحت فشار بگذارم. ولی هرچه بیشتر به پایان مسابقه نزدیک می‌شدیم من لرزش بیشتر و بیشتری را حس می‌کردم. من این را به تیم گفتم و در نهایت به این فکر کردم، چه کسی می‌داند و شاید مشکلی پیش بیاید. پس قطعا شروع کردم که تایرهایم را اندکی مدیریت کنم.

ولی این همینطور اتفاق افتاد، خیلی ناگهانی، من حقیقتا نمی‌توانستم اتفاق افتادن آنرا پیش‌بینی کنم. واقعا چیز بیشتری نیست که بگویم.

تأمین کننده رسمی تایرهای فرمول یک، پیرلی در نظر دارد که برای مسابقه هفته بعد در همین پیست و به مناسبت هفتادمین سالگرد فرمول یک، تایرهای نرم تری را به تیم ها بدهد، در حالیکه شرایط آب و هوایی گرم تر پیش بینی می‌شود. بوتاس درباره این مسئله هم گفت:

این قرار است برای همه یک مشکل باشد. قطعا با وجود تایرهای هفته بعد اجرای استراتژی با یک پیت استاپ اتفاق نخواهد افتاد. پس من مطمئنم که هنوز خیلی چیزها هست که ما از این آخر هفته یاد خواهیم گرفت. ولی به نظر من، فقط باید با آن کنار آمد و به جلو حرکت کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟