موفقیت جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال‎زایی نوید بخش است


موفقیت جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال‎زایی نوید بخش است

مدیرکل تامن اجتماعی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی قم هم اکنون در جایگاهی ایستاده است که بیش از ده‌ها عنوان فعالیت پژوهشی، فناوری، آموزشی، فرهنگی و علمی را در کارنامه خود ثبت کرده و از رهگذر این طرح ها اشتغال‌زایی خوبی هم در استان ایجاد شده است.

علی اصغر دادخواه در گفت و گو با ایسنا، به مناسبت آغاز چهلمین سال فعالیت جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در حالی این روزها وارد چهارمین دهه از حیات خود می شود که فعالیتهای خوب و منحصر بفردی در مقابله با ویروس کرونا را به ثبت رسانده است، جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۵۹ با هدف تعمیق انقلاب از راه توسعه فعالیت های علمی، تخصصی و فرهنگی تاسیس شد.

وی در خصوص اقدامات جهاد دانشگاهی در یک سال گذشته تصریح کرد: همانطور که واضح است توسعه و رشد فناوری در اولویت های کاری جهاد دانشگاهی قرار دارد و در مسیر توسعه علمی، صنعتی، تولیدی و خدماتی کشور گام های مهمی برداشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: جهاد دانشگاهی قم هم اکنون در جایگاهی ایستاده است که بیش از ده‌ها عنوان فعالیت پژوهشی، فناوری، آموزشی، فرهنگی و علمی را در کارنامه خود ثبت کرده و از رهگذر این طرح ها اشتغال‌زایی خوبی هم در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران از اسفند ماه ۹۸ اظهار کرد: بسیاری از بخش های تولیدی و علمی کشور در حال حاضر برای مقابله با این ویروس بسیج شده اند و جهاد دانشگاهی نیز با شرکت های دانش بنیان و کارگاه های تولیدی خود به این عرصه ورود کرده و در ساخت و تولید ملزومات مقابله با ویروس کرونا به یاری مردم و مسئولان شتافته است.

دادخواه گفت: رشد مقاله های علمی و پژوهشی، فعالیت های فرهنگی، هوشمند سازی ها و انجام تفاهم نامه های مختلف با سازمان ها و ادارات در راستای ارائه خدمات فناورانه را از مهمترین اقدامات جهاد دانشگاهی در یک سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در راستای انجام بهتر فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمت بهتر به مردم و مخاطبان بسیار مهم است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی با استفاده از نیروهای فعال و خلاق خود، ظرفیت‌های بسیاری را در انجام امور مختلف دارد و انجام تفاهم نامه بین این مرکز و سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی می تواند به پیشبرد امور خدمت رسانی در سازمان کمک کند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان افزود: موضوع فرهنگ سازی بیمه ای و توسعه فرهنگ بیمه پردازی در بین اقشار مختلف مردم از اقداماتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و جهاد دانشگاهی می‌تواند اقدامات موثری را در این راستا انجام بدهد.

وی عنوان کرد: نهادهای فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی مانند جهاد دانشگاهی در زمینه تامین محتوا می توانند این سازمان را یاری کنند تا برنامه‌ها نیز منسجم تر و اثرگذارتر دنبال شود.

دادخواه از خبرگزاری های ایسنا و ایکنا به عنوان بازوان مهم اطلاع رسانی جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت این دو بنگاه مهم خبری می تواند در ارائه خدمات بهتر جهاد دانشگاهی به مردم موثر باشد.

وی اظهارکرد: در این ایام همه گیری کرونا جهاد دانشگاهی می تواند در امر آگاهی بخشی به مردم در خصوص ابعاد مختلف کرونا از حیث آموزش، پیگیری و مشاوره بصورت تهیه خبر، مصاحبه، گفتگو و گزارش و ارائه آن به مقامات و دستگاهای تصمیم گیر اقدامات مفیدی انجام دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل