رویدادهای استان تهران در 24 ساعت گذشته


رویدادهای استان تهران در 24 ساعت گذشته

تهران-ایرنا- استان تهران در روز یکشنبه - دوازدهم مرداد - شاهد خبرها و رویدادهای مختلفی بود که از آن جمله می‌توان به وضعیت قرمز کرونا در شهریار و اسلامشهر و اخبار حوادث اشاره کرد.

حجم تسهیلات پرداختی برای حمایت از تولیدکنندگان به 973 میلیارد تومان رسید

استاندار تهران در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان ضمن دعوت از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات کرونایی اعلام کرد: در شرایط شیوع بیماری کرونا ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد برای حمایت از صاحبان تولید و فعالان صنعتی به این استان اختصاص پیدا کرده و تاکنون ۹۷۳ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است؛ با توجه به نامعلوم بودن وضعیت کرونا، دوره تنفس سه ماهه این تسهیلات نیاز به بازنگری دارد که در این زمینه پیشنهادی مبنی بر دوره تنفس ۶ ماهه به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مراکز غیردولتی بهزیستی تهران

همچنین معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران نیز اعلام کرد: ۳۰۴ طرح با اشتغال سه هزار و ۴۰۷ نفر و تسهیلات درخواستی به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان ثبت شده که از این تعداد یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان تسهیلات به صاحبان مراکز غیردولتی بهزیستی آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است.

تعداد قربانیان کرونا در شهرستان به ۳۱۵ نفر رسید

وضعیت نامناسب بعضی از شهرستان‌های استان تهران به لحاظ شیوع بیماری کرونا نیز در صدر خبرها بود؛ فرماندار اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: تعداد قربانیان ویروس کرونا در سطح شهرستان به ۳۱۵ نفر رسید، در ۲۴ ساعت اخیر ۱۵ شهروند دیگر در بیمارستان‌های اسلامشهر بستری شدند.

دفن تمامی اموات مربوط به بیماری کرونا تنها در آرامستان دارالسلام و قطعه مخصوص پیش‌بینی شده امکان‌پذیر است و با متولیان سایر آرامستان‌های شهرستان که در آنها متوفای مبتلا به کرونا دفن شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد و افراد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهرستان اسلامشهر توسط مجموعه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

قرارگرفتن شهرستان شهریار در وضعیت قرمز بیماری کرونا

فرماندار شهرستان شهریار اعلام کرد: شهرستان شهریار به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها را کاهش شیوع بیماری است.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در پاکدشت

مدیر شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت نیز اعلام کرد: توجه نکردن به هشدارهای کرونایی توسط شهروندان پاکدشتی منجر شده تا آمار مبتلایان در این شهرستان افزایش پیدا کند؛ مراقبت‌های پیشگیرانه از شیوع جلوگیری می‌کند و مردم باید بیش از پیش همکاری کنند.

ابتلای ۷۰۰ کارمند شهرداری تهران به کرونا

مدیرعامل شرکت شهر سالم اعلام کرد: تاکنون حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به بیماری کرونا مبتلا شدند که علاوه بر خدمات پزشک خانواده، از مشاوره‌ها و ارتباطات مانوسانه کارشناسان مرکز جامع سلامت روان این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک بین رانندگان خودروهای عمومی ورامین

بعضی از شهرستان‌های استان تهران نیز اقداماتی را برای پیشگیری از این بیماری در دستور کار قرار داده‌اند و بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر ورامین بیش از ۲۰ هزار عدد ماسک، ۲ هزار قوطی مواد ضدعفونی کننده دست و ۲ هزار قوطی مواد ضدعفونی‌کننده سطوح در هفتمین مرحله از توزیع اقلام بهداشتی به صورت رایگان بین رانندگان خودروهای عمومی درون‌شهری و برون شهری اتوبوس و تاکسی توزیع شد.

با استقرار یک تانکر ۲ هزار لیتری، مواد ضدعفونی کننده بدون محدودیت در اختیار رانندگان قرار دارد تا به صورت روزانه نسبت به ضدعفونی کردن خودروی خود اقدام کنند، تمامی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فعال در خطوط درون شهری و برون شهری ورامین به صورت روزانه و در دو نوبت ضدعفونی می‌شود تا نگرانی مسافران از احتمال انتشار ویروس کرونا در این وسایل برطرف شود.

تعطیلی فعالیت برخی رشته‌های پربرخورد ورزشی تهران تا ۱۸ مرداد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا و استاندار تهران فعالیت برخی رشته‌های پربرخورد ورزشی، از جمله استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، رزمی و کشتی تا ۱۸ مردادماه تعطیل است، فعالیت سایر رشته‌های ورزشی انفرادی، کم‌برخورد، استخرهای روباز، ورزشی‌های فضای باز با رعایت دستورالعملهای بهداشتی هیچ منعی ندارد.

ورود نهاد قضایی به پرونده درگیری عوامل تلویزیونی و اهالی روستای خانلق

انتشار فیلمی از حمله به عوامل برنامه تلویزیونی «در شهر» با سلاح سرد در حال مصاحبه با مردم روستای خانلق بخش فشافویه از توابع شهرستان ری روز گذشته نیز همچنان در صدر خبرهای استان تهران بود.

بخشدار فشافویه در خصوص حادثه حمله یکی از اهالی روستای خانلق در زمان تهیه گزارش توسط برنامه «در شهر» گفت: ابعاد موضوع توسط مرجع قضایی در حال رسیدگی است، برخی از اهالی روستا به مسائلی مانند کمبود آب و انتقال زندان تهران بزرگ به این منطقه گله‌مند هستند که این موارد باعث دعوت از عوامل برنامه «در شهر» به این روستا شده است.

همچنین اختلافات طایفه‌ای و محلی یکی از عوامل مهم درگیری در این روستا است که عده‌ای از اهالی به دنبال تخریب عده‌ای دیگر از اهالی روستا که در شورا حضور دارند از عوامل برنامه درخواست کرده‌اند که بیایند، برخورد و نوع بیان خبرنگار برنامه «در شهر» با مردم و اختلافات اهالی موجب خشم و حمله آنان شد که عوامل بخشداری از تیم رسانه‌ای حمایت کردند.

مهار آتش‌سوزی در بوستان جنگلی لویزان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در حدود یکهزار متر از فضای سبز، علف‌های خشک و هرز در بوستان جنگلی لویزان خبرداد؛ این آتش‌سوزی با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار شد و گسترش پیدا نکرد.

دستگیری سارق تلفن‌های همراه در ورامین

فرمانده انتظامی نیز خبرهای دیگری از دستگیری سارقان، کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال، دستگیری متهم به دلیل قاچاق ضبط و باند خودرو و مرگ یک زن ۲۸ ساله داشت.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اعلام کرد: سارق حرفه‌ای تلفن‌های همراه در عملیات غافلگیرانه و در حالی که قصد قدرت‌نمایی با سلاح سرد را داشت، توسط ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد؛ متهم به ۲۷ فقره سرقت تلفن همراه از طریق کش و روزنی در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پاکدشت اعتراف کرد که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع و روانه زندان شد؛ تلاش برای دستگیری مالخر و همدست او همچنان ادامه دارد.

کشف ۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قرچک

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از کشف ۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش پنج میلیارد ریال در انباری در شهرستان قرچک خبر داد که یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری دو سارق حرفه‌ای موبایل در تهرانسر

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری دو سارق حرفه‌ای موبایل ۲۲ و ۱۸ ساله در تهرانسر خبر داد؛ در چند روز گذشته دو نفر سارق زورگیر با یک موتورسیکلت فاقد پلاک در بلوار دریا تهرانسر اقدام به زورگیری موبایل از پسربچه ۱۴ ساله کردند که موضوع به تمام واحدهای گشتی اعلام شد، راکبان موتورسوار سرانجام در شهرک دریا شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند، یکی از راکبان موتور با سلاح سرد (قمه) به سمت یکی از ماموران حمله کرد اما این حمله ناکام ماند.

دستگیری متهم ۳۵ ساله به دلیل قاچاق ضبط و باند خودرو

رئیس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن (ع) از دستگیری متهم ۳۵ ساله در یک باب منزل مسکونی به دلیل قاچاق ضبط و باند خودرو خبر داد؛ متهم۴۰۰ قلم انواع ضبط و باند را به صورت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از مرزهای غربی وارد تهران کرده بود؛ وی در جریان دستگیری‌اش قصد دادن رشوه ۴۰۰ دلاری به ماموران پلیس را داشت که این توطئه ناکام ماند.

مرگ زن ۲۸ ساله در مرغداری

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه از مرگ زن ۲۸ ساله‌ای حین کار با دستگاه دان‌خوری در یک مرغداری در روستای سرانزا این شهرستان خبر داد، این زن حین کار با دستگاه دان‌خوری روسری و موی سرش به داخل دستگاه کشیده شده و باعث بروز حادثه و جان باختن او می‌شود.

جسد متوفی برای اقدامات قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای مشخص شدن علت دقیق حادثه ادامه دارد.

مصدومیت یک نفر در پی واژگونی خودرو در اتوبان شهید بابایی

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران اعلام کرد: رعایت نکردن حق تقدم، سبقت غیرمجاز و سرعت زیاد راننده خودروی سواری سوزوکی هنگام دورزدن در دوربرگردان خجیر باعث تصادف شدید بین این خودرو و سواری سمند شد، در این حادثه خودرو سوزوکی واژگون و راننده خودرو به شدت مجروح شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

قتل مادر و کودک یکساله در بهارستان

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان از قتل مادر و کودک یک ساله توسط افراد ناشناس در شهرک « قلعه‌میر» این شهرستان خبرداد، هنوز سرنخی از جزئیات این حادثه به‌ دست نیامده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

معرفی ۳۰ کشاورز متخلف زیست محیطی شهرستان ری به مراجع قضایی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۳۰ کشاورز متخلف زیست محیطی که به سوزاندن بقایای گیاهی اقدام می‌کردند پس از شناسایی با استناد به ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی به جرم تهدید علیه سلامت عمومی به دادگاه معرفی شدند.

کشاورزانی که برای تسریع در کشت دوم اقدام به آتش‌سوزی در اراضی زراعی می‌کنند به جرم آلودگی هوا، خاک و بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند تا براساس قانون با این افراد برخورد لازم صورت گیرد.

احداث مدرسه ۱۲ کلاسه با مشارکت خیر مدرسه‌ساز در اسلامشهر

براساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، توافق‌نامه تکمیل یک باب فضای آموزشی در بخش شاتره شهرستان اسلامشهر با حضور «علیرضا لشگری» خیر مدرسه‌ساز به امضا رسید.

این فضای آموزشی مشتمل بر ۱۲ کلاس درس، ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و با پیش‌بینی اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان احداث و در اختیار اداره آموزش و پرورش اسلامشهر قرار خواهد گرفت.

خیر مدرسه‌ساز اعتبار بیش از ۳ میلیارد تومان از هزینه احداث مدرسه را تقبل و مابقی از محل اعتبارات دولتی تأمین خواهد شد، این فضای آموزشی به نام هنرستان فنی تربیت‌بدنی امیرالمومنین علی(ع) نام‌گذاری خواهد شد.

اعلام فراخوان نخستین جشنواره عکاسی «پلاک ۱۱۰»

فراخوان این جشنواره به مناسبت فرارسیدن عیدسعید غدیر با موضوع عکاسی سردرهای نوشتاری یا تصویری با مضامین امام علی (ع) اعلام شد.

جشنواره عکاسی «پلاک ۱۱۰» با هدف استفاده از الگوهای مذهبی در معماری شهری، شناسایی و معرفی نقش سردرها در معماری ایرانی اسلامی شهرها، معرفی سردرها در زیبایی بصری و معنوی شهرها، ارایه الگوی مناسب برای طراحی سردر با مفاهیم عمیق دینی در ابنیه فعلی شهرها در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌شود.

حضور همه علاقه‌مندان بزرگسال در این جشنواره آزاد است و شرکت‌کنندگان در بخش آزاد و حرفه‌ای از ۱۸ مرداد تا ۳۰ مهرماه مهلت دارند حداکثر پنج عکس سیاه و سفید یا رنگی به صورت پانوراما و تکنیک «HDR» از طریق شماره واتساپ ۰۹۰۲۵۸۰۰۳۸۸ و نشانی پست الکترونیک Golestan.farhangsara۸@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تکمیل پرونده‌های جهانی کاروانسرای حاج کمال و کاروانسرای سنگی شهرستان رباط کریم و ارسال آنها به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با هدف حفاظت بیشتر این آثار تاریخی و توجه به این آثار دوره قاجار و سلجوقی، تخریب ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای خورین ورامین، برداشت ۳۱۰ تُن کلزا از مزارع فیروزکوه، کشف بیش از ۱۰۹ هزار قلم نوشیدنی فاسد و تاریخ گذشته معادل ۳۰ هزار لیتر و ۱۲۰ هزار قلم نوشیدنی با تاریخ جلوتر از زمان تولید در انبار یکی از کارخانه‌های ساخت نوشیدنی در فیروزکوه از دیگر خبرهای مهم استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان