درخواست فراکسیون صادقون عراق برای برگزاری انتخابات در آوریل


درخواست فراکسیون صادقون عراق برای برگزاری انتخابات در آوریل

فراکسیون صادقون پارلمان عراق اعلام کرد این فراکسیون با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در آوریل (اردبیهشت ماه) موافق است.

درخواست فراکسیون صادقون عراق برای برگزاری انتخابات در آوریل

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد کریم البلداوی» نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق اعلام کرد پیشنهاد هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه آوریل، مطابق با درخواست فراکسیون صادقون است.

او افزود: برگزاری انتخابات یک ماه زودتر از آنچه اعلام شد بهتر است.

البلداوی اعلام کرد: بالا بودن دمای هوا در زمان اعلام شده و عوامل متعدد دیگری ممکن است به کاهش تعداد رأی دهندگان منجر شود.

این نماینده فراکسیون صادقون گفت: آوریل زمان مناسب‌تری برای اجرای انتخابات زودهنگام است و کمیسیون انتخابات می‌تواند در صورت پشتیبانی پارلمان و انجام مقدمات قانونی و اصلاح قانون انتخابات این رأی گیری را انجام دهد.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز خواستار آن شد که انتخابات پارلمانی این کشور زودتر از زمان تعیین شده، برگزار شود.

او تاکید کرد که همگان باید در خصوص اختیارات خود هوشیار باشند و به مسئولیت‌های خود در قبال ملت عمل کنند و به خاطر عراق و وفاداری به فداکاری‌های مردم این کشور، این کار باید انجام شود.

ائتلاف نصر نیز با استقبال از تعیین ششم ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان زمان اجرای انتخابات پارلمانی، با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: امیدواریم تمامی مؤسسات و نیرو‌های سیاسی با همبستگی به دنبال بر طرف کردن موانع در خصوص قانون انتخابات، عملکرد کمیسیون (انتخابات) و نیز رویه دولت در تضمین انتخاباتی پاک و آزاد، به دور از تقلب باشند.

عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در حساب توییتری خود نوشت: تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی نخست وزیر، گامی موفقیت آمیز و در مسیر صحیح بوده و نشانگر اراده دولت بر وفای به عهد خود است. ما از طرف‌های قانونگذار می‌خواهیم از این امر پشتیبانی کرده و روند تصویب یک قانون انتخاباتی محکم را تکمیل کنند؛ برگزاری انتخابات بصورتی شفاف و عادلانه‌ای که بیانگر اراده ملت باشد و به دور از فشار‌ها و سیاسی کاری‌ها صورت پذیرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در یک سخنرانی تلویزیونی روز جمعه از جزئیات انتخابات زودهنگام آتی در این کشور پرده برداشت.

در این سخنرانی، مصطفی الکاظمی اعلام کرد دولتش قصد دارد تا انتخاباتی زودهنگام را در تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار کند و به همین منظور از تمامی عراقی‌ها خواست تا به منظور ایجاد تغییرات در صحنه سیاسی کشور به پای صندوق‌های رأی بیایند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج