21 هزار و 500 مترمربع از زمین‌های کشاورزی ورامین آزاد شد


21 هزار و 500 مترمربع از زمین‌های کشاورزی ورامین آزاد شد

تهران- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب 11 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش مرکزی ورامین، بیش از 21 هزار و 500 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آزاد شد.

محسن بنائیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در روستای «خورین» و با حکم قضایی تخریب شد.

وی افزود: ساخت‌وسازها در بیشتر موارد به تفکیک اراضی و دیوارکشی برای ساخت باغ‌ویلا مربوط بود و روز گذشته با حضور عوامل انتظامی، نماینده فرمانداری و مسوولان جهاد کشاورزی به طور کامل تخریب شد.
«بنائیان» تأکید کرد: مالکان این ساخت‌وسازهای غیرمجاز ظرف ۱۰ روز موظف هستند تا آثار باقیمانده و مصالح ساختمانی را از اراضی کشاورزی خارج کنند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ورامین تخریب و صدها هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به حالت قبل بازگردانده شده است.
وی از مردم خواست تا پیش از خرید باغ یا ویلا در مناطق روستایی شهرستان، وضعیت این ملک را از جهاد کشاورزی و بخشداری استعلام کنند زیرا تمامی باغ‌ویلاهای غیرمجاز با حکم قضایی تخریب می‌شود.
ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات