تامین ماسک ارزان قیمت/ لزوم تشدید نظارت‌ها برای قطع کامل زنجیره کرونا


تامین ماسک ارزان قیمت/ لزوم تشدید نظارت‌ها برای قطع کامل زنجیره کرونا

استاندار خراسان جنوبی، موضوع تأمین ماسک ارزان قیمت را از مهم‌ترین مسائل روز استان برشمرد و از سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست همچنان برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و رفع نیاز استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

محمدصادق معتمدیان، یکشنبه شب 12 مرداد در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اظهار کرد: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک سبب شده، طی هفته گذشته، شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: قطع کامل زنجیره بیماری، مساعدت و همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌ها را می‌طلبد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای کنترل بیشتر بیماری و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، نیازمند تشدید نظارت‌ها بر وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها هستیم.

معتمدیان به مأموریت ویژه کمیته اجتماعی، امنیتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این کمیته باید تدابیری اتخاذ شود تا با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، اماکن جمعیتی را بیشتر کنترل کنیم و شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری باشیم.

وی از تجربه موفق کشور در برگزاری آزمون دکترا گفت و تصریح کرد: این تجربه می‌تواند در دیگر برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، البته با رعایت کامل ضوابط تکرار شود.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم اشاره کرد که این روزها در فضای عمومی جامعه با نگرانی‌هایی همراه شده و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در روز عید قربان در این زمینه اتمام حجت فرموند و دولت نیز مصمم است در جلسه روز پنجشنبه به جمع‌بندی نهایی برسد و موارد مصوب، روز شنبه آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد تا تکلیف مردم و دستگاه‌ها نیز معین شود.

معتمدیان بیان کرد: آنچه به عنوان سیاست‌های کلی در ماه محرم مدنظر قرار می‌گیرد، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر سه اصل الگوسازی، شکوه آفرینی و سلامت محوری استوار خواهد بود.

وی ادامه داد: فرمایش رهبر درخصوص ملزم بودن بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، برای همه ما اتمام حجت است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با دقت در این دو اصل مهم، ملزم بودن بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و عمل کردن به مصوبات ستاد ملی کرونا، شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری در ایام محرم خواهیم بود.

معتمدیان به دو موضوع روند برگزاری آزمون سراسری و الزامات شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی، با تمهیدات خاص، از ۱۵ شهریور آغاز میشود.

وی افزود: طبق این مصوبه، کلاس‌ها در مناطق سفید به صورت حضوری برگزار می‌شود، در مناطق کم خطر، موضوع کاهش تعداد دانش‌آموزان، دو نوبته کردن مدارس، حذف تعطیلی روزهای پنجشنبه و رعایت پروتکل‌ها مورد تأکید است و در مناطق پرخطر، کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و به تشخیص ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کادر آموزشی و اداری ملزم به حضور در محل کار خود هستند، گفت: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش‌های غیرحضوری نیز در ساعت رسمی و با استفاده از تجهیزات مدارس خواهد بود.

معتمدیان ادامه داد: در مورد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز قاعده بر این است که هر دانشجو می‌تواند در صورت تمایل در دانشگاه محل سکونت خود ثبت نام کند و دانشجویانی که به هر دلیل نمی‌خواهند در این ترم ثبت‌نام کنند، می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

وی به موضوع آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در قالب نیروهای کار معین، شرکتی یا کارگری در ایام کرونا در مراکز درمانی فعال بوده‌اند، از امتیازات ویژه‌ای در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی به لزوم تأمین تجهیزات و تقویت نیروی انسانی به عنوان دو ضرورت مهم در این ایام نام برد و اظهار کرد: از سیاست‌های دولت و مصوبات ستاد ملی کرونا این است که با توجه به زمان بر بودن بیماری، این دو اصل مورد توجه قرار گیرد.

معتمدیان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست برای تأمین این نیازها و استفاده از فرصت توزیع اعتبارات وزارتخانه، حداکثر تلاش خود را کند.

وی از تخصیص سه دستگاه MRI به سه شهرستان استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به علاوه دستگاه شتاب دهنده ویژه بیمارستان ایران مهر که پیش از این وعده شده بود، تا یکی دو ماه آینده وارد کشور شده به استان خواهند رسید.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: روند نزولی آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، نتیجه همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا