جسد قاتل ، کنار2 مقتول !


جسد قاتل ، کنار2 مقتول !

دو متهم به مداخله در قتل های اخیر کرمان و همکاری برای اختفای اجساد، شناسایی شدند و در بازداشت هستند.

به گزارش مشرق، ماجرای این پرونده جنایی از روز جمعه سوم مرداد امسال زمانی لو رفت که پلیس در جریان قتل سه نفر در یک باغ ویلا در شهر ماهان قرار گرفت و بی درنگ با هماهنگی مقام قضایی به محل حادثه رفت.

بنابر این گزارش ،ماموران پلیس با دیدن اجساد یک زن (فرحناز رفیعی) و یک مرد (آرش کسروی) در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا در ادامه جسد فرد سوم با هویت" محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی" در آلاچیق شیشه ای واقع در این باغ و جدا از دو جسد دیگر را پیدا و کشف کردند که به حفظ صحنه جنایت پرداختند و ماجرا را به قاضی ویژه قتل عمد کرمان اطلاع دادند.

ساعاتی بعد با حضور قاضی ویژه قتل دستگاه قضایی در محل کشف اجساد ، بررسی های قضایی درباره این جنایت هولناک آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

شوخی بیجا به قتل انجامید

تحقیقات میدانی و بررسی های تیم های تخصصی آگاهی و قضایی مطابق با نظریه پزشکی قانونی، نشان داد اجساد کشف شده در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا ۷۲ ساعت قبل از کشف، در مکان دیگری به قتل رسیده و به محل باغ ویلای شهر ماهان منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار ما ،دکتر موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان روز گذشته زوایا و ابعاد جدیدی از پرونده جنایی قتل" آرش کسروی " هموطن زرتشتی و دونفر دیگر از مقتولان را تشریح کرد وگفت: به دنبال کشف اجساد سه نفر در یک باغ ویلا در شهر ماهان در سوم مرداد امسال با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت کشف واقعیت‌های این پرونده، تیم ویژه پلیس جنایی آگاهی کرمان با مدیریت قاضی میثم امیری (بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب کرمان) و مشارکت پزشک متخصص پزشکی قانونی تشکیل شد که پس از بررسی و مطالعه دقیق صحنه و جمع‌آوری دلایل و مدارک و تحقیق شبانه روزی از مظنونان و افراد مطلع ،در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابعاد مختلف این جنایت هولناک را کشف کردند.

موحد بیان کرد: بررسی های انجام شده حکایت از آن دارد که" آرش کسروی" روز سه شنبه و پس از حضور در یک مهمانی در شب قبل از حادثه، به دلیل خواب آلودگی و نداشتن حالت طبیعی در منزل و تحت مراقبت پرستار خود بوده است که مقتول محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که کار مباشرت وی را بر عهده داشته به همراه نامزد خود به منزل او رفته و پرستار وی را مرخص کرده است ، اما به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب" آرش کسروی" و تبدیل آن به ۸۶ هزار دلار ارز، مشاجره بین "آرش کسروی" و" محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی" درگرفته و در نهایت قاتل (حاکمی) با ضربات وسیله ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل "آرش کسروی" کرده است.

وی اظهار کرد: در ادامه این ماجرا نامزد "محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی" از صحنه جنایت خارج شده و فرحناز رفیعی(مقتول ) که سابقه آشنایی با آرش کسروی داشته است با درخواست وی قبل از وقوع جنایت، در محل حاضر شده و به دلیل مشاهده صحنه قتل، توسط محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به قتل می رسد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که "محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی" به عنوان مباشر "آرش کسروی"، یک وکالت نامه کاری از وی در اختیار داشته است، گفت : محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که به همراهی نامزد خود انگیزه لازم برای قتل آرش کسروی را داشته و در این خصوص فرضیه های متعددی را پیش بینی و تجهیزاتی نظیر گازهای خفه کننده نیز تهیه کرده بود، پس از وقوع قتل، برای امحای تجهیزات خریداری شده و تصاویر ضبط شده از دوربین منزل آرش کسروی اقدام و اجساد را به وسیله خودروی متعلق به آرش کسروی به منظور دفن در مکانی نامعلوم از منزل وی خارج کرده است.

موحد با اشاره به این که قاتل (محمدجواد گنجعلیخانی) برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته است، گفت: با حضور برادر قاتل در جریان این ماجرا، مقرر بود که اجساد در یک منطقه یا ویلای اجاره ای دفن و به وسیله مواد شیمیایی تجزیه کننده نابود شوند که در این خصوص کار انتخاب و اجاره ویلا توسط برادرش دنبال شده است.

وی تصریح کرد: سرانجام برادر قاتل از طریق سایت دیوار اقدام به انتخاب یک ویلای اجاره ای در ماهان کرده و پس از بررسی های لازم از سوی برادر قاتل، اجساد به صورت شبانه در روز پنج شنبه دوم مرداد به محل مزبور منتقل شده است.

موحد ادامه داد: معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آن ها از صندوق عقب خودرو از یک سو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است.

وی یادآور شد: قاتل (محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی) بخشی از مبالغ برداشت شده از حساب آرش کسروی معادل ۱۱ هزار دلار را در اختیار نامزد خود و بخش دیگری را در منزل برادر خود مخفی کرده بود که نامزد وی پس از وقوع این جنایت، این مبالغ را به وی بازگردانده و این میزان ارز در روز کشف جنایت، در داخل داشبورد خودروی حامل اجساد و مبالغ مخفی در منزل برادر قاتل نیز کشف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در جریان این پرونده نشانه ها و مستندات متعددی از قصد قاتل برای قتل آرش کسروی با انگیزه های مالی محرز شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نامزد و برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر در قتل و جریان این جنایت در بازداشت به سر می برند و تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی زوایای این ماجرا در دست انجام است.

منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج