بیش از 22 میلیون دلار رب گوجه فرنگی از کرمانشاه صادر شد


بیش از 22 میلیون دلار رب گوجه فرنگی از کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه- ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری 22 میلیون و 401 هزار و 405 دلار رب گوجه فرنگی به وزن 23 هزار و 601 تن از گمرکات استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شد.

«خلیل حیدری» روز دوشنبه به ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۸ درصد و از حیث وزن ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت نیز ۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۷۵۶ دلار کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه به وزن ۱۹ هزار و ۸۹ تن از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۰ درصد و از حیث ارزش نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۲۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۲۷۷ دلار پنیر به وزن ۱۹ هزار و ۱۸۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۲ درصد و از حیث وزن ۸۶ درصد افزایش داشته است.

حیدری اضافه کرد: در این مدت همچنین صادرات روغن های سبک و فرآورده های آن از طریق گمرکات استان کرمانشاه ۲۰ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۳۵۰ دلار به وزن ۷۶ هزار و ۵۹۸ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۵ درصد و از حیث وزن نیز ۳۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی صادرات خربزه در این مدت را ۱۵ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۹۷۶ دلار به وزن ۳۷ هزار و ۶۶۷ تن عنوان کرد و افزود: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۰ درصد و از حیث ارزش نیز ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد؛ در این مدت ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۶۲۳ دلار سفره یکبار مصرف به وزن ۱۱ هزار و ۵۱۰ تن از طریق گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۷۶ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا