شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایجاد همبستگی نقش موثری داشته است


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایجاد همبستگی نقش موثری داشته است

کرمانشاه- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ایجاد همبستگی بین تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری آیین‌های مذهبی و ملی و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های آن نقش مهم و اثرگذاری داشته است.

حجت الاسلام «حجت‌الله فاضلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی و فراسازمانی است، افزود: نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس نیاز واقعی و صادقانه در کشور به وجود آمد و در طول سال های متمادی با تحولات گوناگون، آن نیاز اولیه را همواره موردنظر داشته و حق عمل و اقدام را به جا آورده است.

او با بیان اینکه این نهاد به موجب قانون، متشکل از ۲۰ دستگاه اجرایی، نهاد انقلابی و نیروهای نظامی و انتظامی است، رسالت خطیر این شورا را سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت راهبردی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی کشور دانست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: به فرموده مقتدای عظیم الشان امت اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن ترین و با سابقه ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مسوُول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس نیاز واقعی و صادقانه در کشور به وجود آمد و در طول سال های متمادی با تحولات گوناگون، آن نیاز اولیه را همواره مورد نظر داشته و حق عمل و اقدام را به جا آورده است.

حجت الاسلام فاضلی اظهار داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول این سالها همچنان در خط درست و صراط مستقیم حرکت کرده، لحظه ها را شناخته و کار مناسب آن لحظه را انجام داده است.

وی بیان داشت: مخاطب اصلی امور تبلیغی مردم هستند بنابراین اگر تشتت و ناهماهنگی و دخالت در امور یکدیگر میان نهادهای تبلیغی وجود داشته باشد اعتماد مردم سلب خواهد شد و به تبع این سلب اعتماد موجب کمرنگ شدن اثر پیام مورد تبلیغ می شود.

وی اضافه کرد: تأسیس و تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ انجام شد زیرا تعداد دستگاه ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش ها و رخدادهای پیش روی هر انقلاب نوپا لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی میان این دستگاه‌ها را بیش از پیش برهمگان روشن می ساخت بنابراین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با قبول مسوولیت ایجاد هماهنگی و انسجام تمام دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی تأسیس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس