پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به اقامتگاه های بوم گردی خراسان شمالی


پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به اقامتگاه های بوم گردی خراسان شمالی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان خبر داد.

یزدان پناه با اشاره به نقش بوم گردی ها در توسعه پایدار روستایی اظهارکرد: با افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی در روستای دشت، تمام شهرستان های هشت گانه استان از این زیرساخت گردشگری بهره مند شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، وی افزود: خراسان شمالی با برخورداری از جاذبه های طبیعی، میراث کهن می توان به صراحت اذعان داشت که دارای ویژگی های منحصر به فردی از انواع گردشگری نظیر توریسم عشایر، آثار باستانی، تاریخی، فرهنگی و تنوع قومی است که مکمل ظرفیت های طبیعی استان محسوب می شوند که مناسب بوم گردی است.

پزدان پناه با اشاره به وجود ۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در استان تصریح کرد: از این تعداد حدود به ۴۰ واحد اقامتگاه بوم گردی است و در مجموع تاسیسات اقامتی استان ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار نفر را دارند.

وی ادامه داد: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت علاقمندان به فرهنگ و آیین های اقوام مختلف است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری