1670هکتار از اراضی منطقه حفاظت‌شده بیجار طعمه حریق شد


1670هکتار از اراضی منطقه حفاظت‌شده بیجار طعمه حریق شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده شهرستان بیجار طی بررسی‌های دقیق و تصاویر هوایی یک هزار و 670 هکتار از اراضی این منطقه طعمه حریق شد.

فریبا رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: روزهای گذشته به دلایل نامشخصی آتش‌سوزی در سطح وسیعی از منطقه حفاظت‌شده بیجار رخ داد و یک هزار و 670 هکتار دچار حریق شد.

وی افزود: با توجه به حجم آتش‌سوزی که بیشتر در مراتع در حال پیشرفت بود، این حادثه پس از عملیات طولانی، سخت و نفس‌گیر مهار شد و برای اطمینان از عدم شعله‌ور شدن دوباره آتش، منطقه دچار حریق بررسی‌شده کلیه نیروهای دولتی نظامی و انتظامی در منطقه بسیج و آماده‌باش بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، بابیان اینکه در این آتش‌سوزی پوشش گیاهی، زیستگاه پستانداران، خزندگان، حشرات و لانه پرندگان و جوجه‌های آنان بیشترین آسیب را دیدند، ذکر کرد: دریکی دو سال اخیر به دلیل بارندگی‌های زیاد و پوشش گیاهی مناسب منطقه شاهد این‌چنین آتش‌سوزی‌های بوده و خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی، فرمانداری بیجار و سایر نیروهای دولتی و مردم‌نهاد که یاری‌رسان در امر اطفای حریق بودند، خاطرنشان کرد: علت طولانی شدن مهار حریق به مدت 8 ساعت پوشش خشک گیاهان، وزش شدید باد و کمبود تجهیزات به‌روز است.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت‌شده بیجار با 32 هزار هکتار وسعت از سال 1350 به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده معرفی‌شده است که یکی از قدیمی‌ترین مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست کشور به شمار می‌آید که در آخرین مطالعات تفصیلی منطقه 23 گونه پستاندار، حدود 130 گونه پرنده و 12 گونه خزنده و تنوع مناسب پوشش گیاهی نشان از غنای تنوع زیستی آن دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان