دستِ پُر ورزش قهرمانی مازندران


دستِ پُر ورزش قهرمانی مازندران

ساری - ایرنا - ورزشِ مازندران در دولت تدبیر و امید تنها به روند صعودی ورزشکاران سازمان یافته آن خلاصه نشده است و در بخش قهرمان پروری نیز ورزشکاران استان در میادین جهانی سالانه 383 مدال کسب کرده اند که نقطه قوتی در این بخش محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران که همواره از آن به عنوان قطب ورزش و قهرمان پروری کشور یاد می شود درخشش و نام آوری ورزشکارانش تنها به حوزه جفرافیایی استان و کشور خلاصه نشده بلکه قهرمانانش پرچم کشور را در میادین جهانی و بین المللی نیز به اهتزاز درآورده اند .
ورزشکارانی همچون بهداد سلیمی که در رشته وزنه برداری در مسابقات قهرمانی جهان در الماتی در سال ۲۰۱۴ مدال نقره کسب کرد و در مسابقات جهانی ریو در سال ۲۰۱۶ به مدال نقره رسید و در سال ۲۰۱۸ مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا را از آن خود کرد.
علیرضا یوسفی ، وزنه بردار مازندرانی که توانست در بازی های المپیک تابستانی جوانان در سال ۲۰۱۸ در بوئنوس‌آیرس آرژانتین به مدال طلا دست یابد.
عالیه محمودی دیگر ورزشکار مازندرانی که سالها در تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان حضور داشت که کسب مدال طلای تیمی تپانچه و مدال برنز انفرادی مسابقات بین المللی آلمان در سال ۲۰۱۶ و حضور در رقابت جام جهانی استرالیا در سال ۲۰۱۵ و کسب مدال نقره بخشی از افتخارات این ورزشکار در این سالها می باشد.
فاطمه چالاکی بانوی تکواندوکار مازندرانی که در رقابت‌های لیگ جهانی ترکیه در سال ۲۰۱۷ ، رقابت جهانی امارات در سال ۲۰۱۷ و مسابقات آسیایی قزاقستان در سال ۲۰۱۶ توانست در هر سه رقابت مدال طلا کسب کند .
روند افتخارآفرینی ورزشکاران طی سالهای اخیر امیدآفرینی را برای مردم این استان و کشور چندبرابر کرد و ورزشکاران مازندران توانستند علاوه بر پایبند بودن به مرام ورزشکاری در زمینه مدال آوری و قهرمانی از خود اثرات خوبی بجای بگذارند.
کسب مدال های ورزشی آنهم در میادین بین المللی از نظر مسئولان و ارزیابان ورزشی به عنوان شاخصی در ارزیابی قهرمانی یک استان لحاظ می شود.
علاوه بر این مازندران در دیگر شاخصه ارزیابی قهرمانی یعنی عضویت ورزشکاران در تیم های ملی نیز توانسته است از خود نامی پرافتخار برجای بگذارد.

ترقی ورزش قهرمانی مازندران

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: در این استان ۵۲ هیات ورزشی استانی و ۷۹۵ هیات ورزشی شهرستانی وجود دارد که از تعداد هیات های ورزشی شهرستانی ۱۱۸ هیات غیر فعال است.
حبیب حسین زادگان با اشاره به قهرمان پرور بودن مازندران در رشته های مختلف ورزشی، افزود: طی سالهای فعالیت دولت و تدبیر ورزشکاران مازندران توانستند در میادین مختلف ورزشی در سطح بین المللی و جهانی مدال آوری بکنند.
وی در توضیح اینکه ورزش قهرمانی مازندران در این دولت چه نتایج و دستاوردی داشته است، ادامه داد: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ورزشکاران استان توانستند به صورت سالانه ۳۸۳ مدال المپیک ، پارالمپیک ، جهانی ، آسیایی و بین المللی کسب بکنند.
مدیر کل ورزش مازندران کسب این تعداد پرشمار مدال در این سطح بزرگ از مسابقات جهانی را موفقیت مهم و ارزشمند در حیطه قهرمان پروری استان برشمرد و گفت: همچنین در دیگر حیطه ارزیابی ورزش قهرمانی یعنی عضویت ورزشکاران در تیم های ملی نیز دستاوردهای خوبی بدست آوردیم.
وی افزود: به طوریکه در این مدت سالانه یک هزار و یکصد ورزشکار مازندران به اردوی تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی دعوت شدند و در جمع بهترین های ورزش کشور قرار گرفتند.
به گفته حسین زادگان از این بین سالانه ۳۰۰ نفر از ورزشکاران مازندران با نشان دادن توانمندی های ورزشی خود توانستند جواز حضور در ترکیب تیم های ملی را کسب بکنند و کاروان ورزشی کشورمان را در میادین کشورهای دیگر همراهی کردند .
وی نقاط روشن فعالیت ورزشی مازندرانی ها در دولت تدبیر و امید را تنها در حوزه قهرمان پروری ندانست و گفت: در این دوران به طور متوسط نام ۱۴۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان یعنی افراد ورزشکاری که بیمه ورزشی دارند، ثبت شد.
مدیر کل ورزش مازندران ادامه داد : تعداد ورزشکاران سازمان یافته مازندران نیز در این سالها همواره افزایش یافت، به طور نمونه در سال ۱۳۹۲ و آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان ۱۴۰ هزار و ۵۰۸ نفر بود که این رقم در سال ۹۸ به ۱۶۹ هزار و ۳۲۷ نفر افزایش یافت.
وی همچنین از حضور ۱۴۹ تیم مازندران در لیگ های برتر ، دسته یک ، دسته ۲ و متمرکز باشگاهی به عنوان دیگر موفقیت ورزشی مازندران یاد کرد و افزود : از این تعداد ۱۰۲ تیم مربوط به مردان و ۴۷ تیم بانوان است.

حضور پر تعداد و پر رنگ ورزشکاران مازندران در میادین مختلف جهانی و کسب سکوهای قهرمانی در کنار تلاش مثال زدنی و خستگی ناپذیر آنان ناشی از هموارسازی امکانات و تجهیزات است که از می‌شود گفت یکی از دستاوردهای مازندران در هفت سال اخیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس