مهار آتش در جنگل‌های بناب ارسنجان نیاز به ارسال تجهیزات دارد


مهار آتش در جنگل‌های بناب ارسنجان نیاز به ارسال تجهیزات دارد

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان ارسنجان گفت: آتش سوزی که از ساعاتی پیش در جنگل‌های بناب این شهرستان آغاز شده، همچنان ادامه دارد و برای مهار آن نیاز فوری به اعزام نیروهای امدادی و انتقال تجهیزات داریم.

محمدباقر کاظمی، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی جنگل‌های بناب ارسنجان از حوالی ساعت ۱۴ و سی دقیقه امروز (دوازدهم امردادماه ۹۹) آغاز شده که متاسفانه همچنان ادامه دادر و براساس مشاهدات میدانی، وسعت منابع طبیعی که حریق در آن رخ داده، وسیع ارزیابی شده است.

به گفته وی، وسعت دقیق منابع طبیعی دچار آتش سوزی شده و دلیل آن پس از بررسی‌های کارشناسی از سوی منابع طبیعی اعلام خواهد شد.

کاظمی بیان داشت: با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شده، طبیعت بکر آن در حال نابودی است و برای مهار آن نیاز به اعزام فوری نیروهای امدادی و انتقال تجهیزات برای فرونشاندن این حریق از شهرستان‌های مجاور و به ویژه شیراز و آتش نشانی این شهر به این منطقه داریم.

وی اضافه کرد: این آتش سوزی در ارتفاعات به وقوع پیوسته و در حال حاضر به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه، امکان دسترسی نیروهای امدادی به محل آتش سوزی نیست.

فرماندار شهرستان ارسنجان ادامه داد: با هدف دسترسی سهل‌تر نیروهای مردمی و امدادی به محل آتش سوزی، درخواست بالگرد شده اما به دلیل میسر نبودن پرواز شبانه هلی‌کوپتر، این کار به ساعات روشن شدن هوا و فردا (دوشنبه) موکول شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه شدت وزش باد در حال حاضر در این منطقه زیاد است و به دلیل وجود پوشش گیاهی متراکم، آتش به سرعت در حال گسترش است.

کاظمی، با بیان اینکه تراکم گونه‌های درختی بنه و درختان جنگلی در این منطقه زیاد است، تاکید کرد: جنگل ناب بناب در حال نابودی است و لازم است نیروهای امدادی و مردمی شهرستان‌های مجاور برای مهار این آتش به کمک بشتابند.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد طبیعت‌دوستان و ساکنان شهرستان ارسنجان اکنون به محل این آتش سوزی عریمت کرده و در تلاش برای رسیدن به محل حریق و مهار آن هستند.

فرماندار شهرستان ارسنجان اظهار داشت: همچنین نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت از شهرستان‌های مرودشت، سرچهان، بختگان و شیراز نیز برای کمک کردن به مهار این آتش سوزی به منطقه آمده‌اند.

کاظمی، با اشاره به اینکه امکان انتقال نیرو و تجهزات با استفاده از خودروهای کوهستانی (آفرود) و شاسی‌بلند به ارتفاعات دچار آتش سوزی شده جنگل‌های بناب میسر نیست، افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی و مردم به صورت پیاده به سمت محل آتش‌سوزی در حرکت هستند که همین موضوع، کار مهار این آتش را با کُندی مواجه کرده است و از سوی دیگر نیز وزش باد به شعله ور شدن آن دامن زده است.

وی ادامه داد: فاصله جنگل‌های بناب تا شهر ارسنجان حدود ۱۰ کیلومتر است.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر