25مگاوات نیروگاه خورشیدی در سال جهش تولید وارد مدار کرمان می‌شود


25مگاوات نیروگاه خورشیدی در سال جهش تولید وارد مدار کرمان می‌شود

کرمان - ایرنا - به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان با توجه به تابش بسیار مناسب خورشید در این استان هم اکنون 46 مگاوات نیروگاه خورشیدی در کرمان در مدار است و امسال که سال جهش تولید نام گرفته 25 مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر نیز به مدار خواهد آمد.

حمیدرضا حبیبی روز دوشنبه با بیان اینکه در حال حاضر قابلیت خرید تضمینی حدود ۲۰۰ مگاوات برق از نیروگاه های خورشیدی استان وجود دارد افزود: نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی برای سرمایه گذارانی که در حوزه خورشیدی از پنل و تولیدات داخلی استفاده کنند میتواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد و این کمک به تولیدکنندگان داخلی در راستای جهش تولید است.

به گفته حبیبی ظرفیت استان کرمان در این بخش تقریبا ۴۶ مگاوات و معادل مصرف ۱۶۰ هزار خانوار است که در تامین برق مطمئن در استان و کمک به پیک بار تابستانی و کاهش خاموشی ها میتواند موثر باشد.

مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان اظهار داشت: استقبال از سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی چه در بخش خانگی که از طریق شرکت توزیع و چه در بخش شبکه انتقال و فوق توزیع که توسط برق منطقه ای کرمان پیگیری می شود، خوب است، البته به دلیل تحریم ها موانعی هم هست که در صورت بر طرف شدن شرایط برای سرمایه گذاران بهتر هم می شود.

وی تاکید کرد: نیروگاه های خورشیدی به علت مصرف نکردن سوخت فسیلی باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی می شوند و کاهش تلفات به دلیل نزدیک شدن تولید کننده به مصرف کننده از دیگر مزایای این نیروگاه ها است و با تولیدی که تاکنون در استان داشتیم ۴۵ میلیون مترمکعب گاز مصرفی و حدود ۱۷ میلیون کیلووات ساعت تلفات انرژی نسبت به استفاده مرسوم از سوخت فسیلی، کاهش پیدا کرده است.

تابش ۳۰۰ روزه خورشید در کرمان که مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور محسوب می شود، مزیت و ظرفیت بی نظیری برای استفاده و سرمایه گذاری در انرژی پاک فراهم کرده که زیرساختها و برنامه های متنوعی در این حوزه اجرا شده و یا در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...