بیش از 150 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در جیرفت ارائه شد


بیش از 150 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در جیرفت ارائه شد

جیرفت - ایرنا - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 150 هزار و 156 نفر ساعت آموزش به مهارت‌آموزان این شهرستان ارائه شده است.

حسن شمس‌الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای جیرفت را را ۶۹۸ نفر اعلام کرد.

وی رشته‌های آموزش داده شده را شامل پروش قارچ صدفی، تولید کمپوست، تعمیر لوازم خانگی، صنایع تبدیلی خرما، برق خودرو، مکانیک خودرو، برق ساختمان، تاسیسات و تعمیر تلفن عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها به صورت کارورزی در محیط واقعی کار ارائه شده است.

آموزش مهارتی به ۳۱۸ زندانی در جیرفت

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جیرفت با بیان اینکه بیشترین میزان آموزش‌ها در اداره زندان شهرستان جیرفت بوده است، اظهار داشت: امسال ۶۰ هزار و ۸۱۴ نفر ساعت به ۳۱۸ نفر از مددجویان زندان جیرفت ارائه شد.

وی تصریح کرد: به ترتیب در بخش آموزش سیار شهری ۴۰ هزار و ۴۲۸ نفر ساعت، ثابت شهری ۳۰ هزار و ۵۴۷ نفر ساعت، روستایی ۱۰ هزار و ۲۵۸ نفر ساعت، عشایری هفت هزار و ۲۶۴ نفر ساعت و در بخش مهارت آموزی در محیط واقعی کار ۸۲۵ نفر ساعت آموزش ارائه شد.

آموزش مهارتی در جیرفت رایگان است

شمس‌الدینی با بیان اینکه تمامی آموزش‌های مهارتی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جیرفت به صورت رایگان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مرکز آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی مورد نیاز صنایع، صنوف و همچنین دستگاه‌های اجرایی شهرستان را دارا است و با توجه به فصل گرما و کاهش هزینه‌های مصرفی، برای آموزش در روستاها و مساجد از آمادگی لازم برخوردار است.

وی اظهار داشت: هدف این سازمان، آموزش مهارت به جوانان جویای کار و ارتقای مهارت در صنعت کشور است تا با حمایت سایر نهادها و دستگاه‌های متولی منجر به اشتغال بیشتر شود.​

نفر ساعت، واحد اندازه گیری زمان مورد نیاز برای انجام یک فعالیت است و معمولاً در مدیریت پروژه و طرح‌های پیشنهاد خدمات از آن استفاده می‌شود.

فرمول محاسبه نفر ساعت این است که ساعت کار هر نفر با سایر افراد جمع شده و در نهایت اعلام می‌شود. مثلاً اگر سه نفر روی یک پروژه کار کنند و به ترتیب پنج، هفت و سه ساعت وقت بگذارند، گفته می‌شود که برای این پروژه ۱۵ نفر ساعت وقت صرف شده است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403