58 درصد انتقال کرونا در خراسان جنوبی ناشی از تجمعات خانوادگی است


58 درصد انتقال کرونا در خراسان جنوبی ناشی از تجمعات خانوادگی است

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ارزیابی مجدد نحوی انتقال بیماری در استان، همچنان سرایت‌های خانوادگی از جمله شب‌نشینی‌ها، مراسم عروسی و عزاداری‌ها با 58.5 درصد در اولویت موارد انتقال است.

محمد دهقانی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین ۱۴.۷ درصد انتقال مربوط به سابقه مسافرت و ۱۴.۹ درصد مربوط به انتقال شغلی است.

وی بیان کرد: در یک هفته گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ بازدید از صنوف مختلف انجام شد که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۶۸ درصد بوده است.

دهقانی ادامه داد: در این مدت ۱۱۷ مورد بازدید از ادارات استان نیز انجام شد که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات ۶۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال بیماری، اظهار داشت: استفاده از ماسک در کارکنان ۷۷ درصد، مراجعین به صنوف ۸۳ درصد، کارکنان ادارات ۸۵ درصد و مراجعین به ادارات ۹۴ درصد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشـکی بیـرجند در خصوص آخرین وضــعیت آماری مـبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی هم گفت: اکنون ۱۵۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دهقانی افزود: از این تعداد ۶۶ نفر دارای تست کرونای مثبت بوده‌اند و ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر وخیم اعلام شده است.

وی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مـورد جدید فوتی داشتیم و بدین ترتیب کل آمار فوتی کرونا در استان به ۱۰۶ مـورد افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری